În timp ce H&M a reușit să-și păstreze dividendele la 9,75 coroane în ultimii ani, este inevitabil ca suma să scadă.
Compania cu sediul în Stockholm se luptă cu tranziția retailului către online, și reușește cu dificultate să își convingă clienții să vină în magazinele fizice. Lupta cu Amazon și rivalii precum Zara a dus la creșterea produselor rămase pe inventar și la „stricarea” bilanțului contabil a retailerului.
Politica H&M este să distribuie cel puțin jumătate din profitul net ca dividende către acționari. Prin păstrarea dividendelor intacte anul acesta, H&M a plătit aproape tot profitul de anul trecut.
În condițiile în care H&M crește cheltuielile cu platforma online, ar putea să nu aibă suficienți bani să mențină nivelul de anul trecut al dividendelor. În plus, analiștii se așteaptă ca profitul companiei să scadă cu aproape 10% anul acesta. Profitabilitatea investițiilor de capital este în scădere cu 38% față de T1 2016 și la minimul ultimilor 16 ani, în timp ce nivelul datoriilor este la maximul istoric.
CITEȘTE CONTINUAREA PE ZIARUL FINANCIAR