Asta în condițiile în care pilonii de susținere ai podului se sfărâmă sub greutatea trenurilor care trec, iar armătura de fier-beton corodată ieșise la suprafață.
„Podul Constanța, de la nepăsare la premeditare. Aceste poze sunt făcute astăzi. Au mascat problemele structurale cu ipsos! (LE: adeziv de exterior) Specialiștii pe care i-am consultat ne confirmă că această lucrare are valoare structurală ZERO. Săptămâna trecută autoritățile responsabile au anunțat că se vor realiza lucrări de reparații și am crezut că se va întâmpla în sfârșit ceva normal. Însă astăzi suntem martorii unui act de politiciansim pur: spoiala (în adevăratul sens) unor probleme grave ca urmare a presiunii publice”, scriu cei de la USR sector 1 pe Facebook, publicând o serie de fotografii ala pilonilor podului.
Sursa foto: USR, sector 1
Promisiunile CFR
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a anunțat, pe 25 aprilie, că va derula în luna mai 2018 lucrări de intervenție în zona Podului Constanța, în baza avizului emis de Primăria Municipiului București, la solicitarea Regionalei CF București.
„Lucrările de intervenție se vor executa în zona Podului Constanța, administrată de CFR, la km 4+327, în anumite intervale orare doar în cursul nopții, când traficul este mai scăzut, astfel încât impactul acestor lucrări asupra celor care tranzitează zona să fie cât mai mic. Pentru menținerea condițiilor optime și de siguranță rutieră, traficul în zona Podului Constanța, în perioada intervenției, va fi dirijat și semnalizat temporar cu ajutorul indicatoarelor rutiere”, se arăta într-un comunicat.
„Regionala de Căi Ferate București continuă parcurgerea și derularea etapelor premergătoare implementăriiprogramului de reparații la Podul Constanța, pentru zona administrată de CFR SA, până în prezent fiind elaborateExpertiza TehnicășiDALI (documentație tehnico-economică similară studiului de fezabilitate),documentații tehnice obligatorii în vederea demarării procedurilor de lansare a licitației pentruelaborarea proiectului tehnicșiexecuția lucrărilor de reparații. Valoarea estimativă a lucrărilor de reparații, conform devizului general emis, este de 5,13 milioane lei, licitația urmând a fi lansată în semestrul II al acestui an”, mai preciza compania.
Primăria nu poate interveni pentru că podul nu este în administrarea sa
Primăria Capitalei nu poate interveni pentru reparararea podului acesta fiind în administrarea CFR. „Singura instituție abilitată de lege să execute lucrări de consolidare/reabilitare la acest obiectiv este Compania Națională de Căi Ferate CFR SA”, potrivit unui comunicat al PMB.
De asemenea, primăria susține că sigurul aviz cerut în ultimi ani pentru Podul Constanța a fost în 13 iulie 2017, când, la cererea CFR, PMB a emis un aviz de intervenție pentru „lucrări de îndepărtare a unor fragmente de beton care prin desprinderea lor pun în pericol participanții la traficul rutier în zona Pod Constanța (intersecția Calea Griviței cu sos. Chitilei – Bd Bucureștii Noi), lucrări ce urmau a fi executate de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA București, sucursala regionala București – sectia L3 București”.