„Considerăm că Ordonanța de Urgență pentru modificarea Legii taximetriei nu reflectă dorința cetătenilor și a soferilor, iar totodată nici nu este aliniată normelor europene, răspunde doar cerințelor unei asociații care se declară a fi reprezentativă. Clever Taxi răspunde zilnic nevoilor a peste 800 000 de cetățeni din peste 20 de orașe din România și oferă o modalitate de lucru modernă și eficientă pentru 20 000 de șoferi. Oamenii și-au arătat constant sprijinul pentru aplicația noastră, iar cel mai recent moment a fost acum 2 luni, când peste 40.000 de mii de oameni au semnat în primele 48 de ore petiția pentru București Smart City. Ei își doresc o soluție rapidă și sigură de a găsi o mașină, nu de a avea 10 aplicații instalate în telefon sau de a aștepta la un număr de dispecerat”, arată un comunicat al companiei.
Aplicațiile agregatoare au produs multe schimbări care au revoluționat industria de taxi și locul lor este în legea taximetriei, dar cu o distincție clară față de dispecerate care funcționează după un alt sistem, așa cum vedem în țările vestice. România este printre singurele țări din Europa unde există dispecerizare obligatoriei, mai spune documentul.
„Menționăm că această situație este similară cu cerințele CGPMB când Consiliul Concurenței a decis că eliminarea aplicațiilor agregatoare de taxi nu este în beneficiul cetățenilor. În același timp, Clever Taxi intră sub incidența directivelor europene care definesc serviciile informatice de tip agregator/marketplace, distincte de aplicațiile proprii ale dispeceratelor.
Haosul și lipsa unei modalități moderne de a găsi o mașină au condus la dezvoltarea Clever Taxi, aplicație ce a adus o îmbunătățire reală în trafic. Ne propunem și reușim să fluidizăm traficul. Am ajuns la 600m distanță medie de sosire a unui șofer și la un interval de 3:17 minute, timpul mediu pentru sosirea unei mașini. Toate acestea sunt posibile exclusiv printr-o platformă-agregator”, precizează Clever Taxi.
Aplicația Clever Taxi este disponibilă în București și în alte 20 de orașe din țară din anul 2012.
Ministerul Dezvoltării a lansat în dezbatere publică un proiect normativ care prevede autorizarea aplicațiilor mobile pentru organizarea de transporturi, urmând a fi interzise transporturile tip taxi efectuate înafara zonelor de autorizare, efect ce ar putea fi resimțit de rețele ca Uber sau Taxify, dar care interzice și aplicații precum Star Taxi și Clever Taxi.