EVALUARE NAȚIONALĂ 2018. REZULTATE EVALUAREA NAȚIONALĂ 2018. CONSULTAȚI REZULTATELE ÎN EXCLUSIVITATE AICI
EVALUARE NAȚIONALĂ 2018. REZULTATE EVALUAREA NAȚIONALĂ 2018 vor fi afișate marți, 19 iunie. Apoi, tot marți, 19 iunie, între orele 14.00 – 19.00, se vor putea depune contestații pentru probele de limba și literatura romană, matematică, limba maternă. Notele finale ale examenului de evaluare vor fi făcute publice pe 23 iunie pe site-ul Edu.ro.
Peste 150.000 de elevi s-au înscris în 2018 examenul de Evaluare Națională.
EVALUARE NAȚIONALĂ 2018. La examenul de Evaluare Națională din 2017 s-au înscris 144.929 de elevi, dintre care au fost prezenți 140.712 candidați.
19 iunie 2018: Afișarea rezultatelor obtinute la evaluarea națională înaintea contestațiilor (până la ora 12:00)
19 iunie 2018: Depunerea contestațiilor (orele 14:00 – 19:00)
20-22 iunie 2018: Soluționarea contestațiilor
23 iunie 2018: Afișarea rezultatelor finale ale evaluării naționale (limba si literatura romana, matematica, limba materna) după soluționarea contestațiilor
Anul trecut, aproximativ 77% dintre candidați (108.294) au obținut medii peste 5, în timp ce 23% (32.418) au obținut medii de 2, 3 sau 4. În urmă testelor la Limba și literatura româna/ Limba Maternă și la Matematică, 497 de elevi care au promovat clasa a VIII-a au obținut media 10.
EVALUARE NAȚIONALĂ 2018. EVALUARE NAȚIONALĂ ROMÂNĂ. SUBIECTE și BAREM la proba de limba și literatura română a examenului de evaluare națională 2018
Examenele la EVALUAREA NAȚIONALĂ 2018 a început cu prima probă cea la limba și literatura română. Elevii de clasa a VIII-a au primit, la prima probă a Evaluării Naționale, cea la limba română, două texte la prima vedere pe baza cărora au avut de răspuns la mai multe cerințe. De asemenea, au avut de povestit o întâmplare dintr-o cetate, dar și o compunere prin care să demonstreze genul epic.
Primul subiect (textul la prima vedere) a fost un fragment din „Inocentii”, de Ioana Parvulescu, pe caza căruia au avut de răspuns la șase cerințe cum ar fi: motivarea folosirii cratimei, găsirea de sinonime sau modul de formare a cuvintelor. Rezolvarea punctului B pentru primul subiect necesita realizarea unei compuneri de minim 150 de cuvinte care sa argumenteze apartenenta la genul epic a textului dat.
Textul celui de-al doilea subiect a fost un extras din revista National Geographic Traveller: Adina Branciulescu, „Transilvania, din goana trenului”.
Candidații au primit de rezolvat alte șase cerințe pe baza acestui text, printre care au avut de precizat funcția sintactică a anumitor cuvinte, să scrie două propoziții subordonate sau să menționeze genul și cazul anumitor substantive.
De asemenea, elevii au mai avut de redactat o narațiune de 150-300 de cuvinte în care să prezinte o întâmplare petrecută într-o cetate.
BAREM Primul subiect este notat cu 40 de puncte, iar cel de al doilea cu 36 de puncte. Elevii vor mai primi 14 puncte pentru redactarea întregii lucrări și alte 10 puncte din oficiu.
La primul subiect al examenului de evaluare națională la limba și literatura română, elevii au primit un text la prima vedere din „Inocenții” de Ioana Pârvulescu, pe caza căruia au avut de răspuns la șase cerințe.
„La prima cerință s-au cerut sinonime contextuale pentru două cuvinte din text: crengi și întotdeauna. La îndemână era să răspundem cu > și >. La cerința a doua era vorba despre rolul cratimei, care este acela de a asigura rostirea legată, de a evita hiatul, copiii știu cam ce este de răspuns aici. La următoarea cetință, li s-a ceut să precizeze modul de formare a cuvintelor > și >, deci, este vorba despre o derivare cu sufix și de o conversiune din adjectiv în adverb. Mai departe, se cereau două cuvinte care conțin hiat, avem acolo > și >. De asemenea, au avut de scos din textul dat două idei principale sau secundare. Dacă textul este citit cu atenție, nu văd ce probleme ar putea pune”, a explicat Jolan Vasiliu, profesor de limba română.
Absolvenții de gimnaziu au mai avut, la primul subiect, de argumentat că textul dat aparține genului epic. Rezolvarea acestui punct este descrisa mai jos, astfel:
„Avem demonstrația pe genul epic, din nou, o cerință accesibilă. Copiii trebuiau să definească genul epic și să vină cu două trăsături pe care să le argumenteze pornind de la textul dat”, a adăugat profesoara.
„La subiectul al doilea, avem ,de data aceasta, un text nonliterar cu primele cerințe care solicită informații din text. Ele sunt relativ ușoare, doar că trebuie foarte multă atenție în lectura textului și în formularea răspunsului. Urmează cerințele la gramatică. Avem două substantive la care se cer genul și cazul: > este genul feminin și cazul genitiv, iar > este genul neutru și cazul acuzativ. La cerința a patra, sunt două cuvinte subliniate într-o frază, unde se cer atât funcția sintactică, cât și valoare morfologică, astfel, avem un predicat verbal exprimat prin verb predicativ și un atribut adjectival exprimat prin adjectiv pronominal demonstrativ de identitate. Mai deprate, se cer două subordonate diferite din fraza dată, unde putem opta pentru atributivă sau circumstanțială de scop”, a precizat Vasiliu.
De asemenea, pentru rezolvarea subiectelor elevii au mai avut de redactat o narațiune de 150-300 de cuvinte în care să prezinte o întâmplare petrecută într-o cetate.
„Era de urmărit să existe într-adevăr o acțiune, o narațiune, să existe o succesiune logică a faptelor și să se precizeze contextul spațio-temporal, numărul de cuvinte, La genul acesta de texte este foarte simplu de văzut cine redactează cu ușurință și cine are dificultăți. Sigur, contează foarte mult cum ne formulăm ideile, să nu facem greșeli de scriere, ortografie, punctuație. Toate acestea au punctaje, iar astfel de greșeli duc la scăderea notei”, a subliniat Jolan Vasiliu.
„În concluzie, vreau să spun că au fost niște subiecte de nivel mediu, care nu au reprezentat nicio surpriză, fiind vorba despre niște cerințe relativ accesibile”, a mai spus profesoara de limba română.
Examenul a început la ora 09.00 și a durat două ore.
Aproximativ 150.000 de elevi care au absolvit clasa a VIII-a s-au înscris la Evaluarea Națională.
Pe durata examenului, sălile de clasă au fost supravegheate video și audio.
Examenul la matematică de la EVALUAREA NAȚIONALĂ 2018 a avut loc miercuri în școlile din toată țara. Elevii clasei a 8-a au primit la matematică trei subiecte, fiecare fiind cotat cu 30 de puncte, 10 puncte fiind acordate din oficiu.
SUBIECTE EVALUARE NAȚIONALĂ MATEMATICĂ 2018
SUBIECTE EVALUARE NAȚIONALĂ MATEMATICĂ 2018
EVALUARE NAȚIONALĂ 2018. În funcție de notele de la Evaluarea Națională obținută de elevii clasei a 8-a, va fi stabilită media de admitere la liceu. Astfel, media examenului va avea o pondere de 75%, iar media claselor V-VIII va conta în proporție de 25% în vederea stabilirii notei finale de admitere la liceu.
EVALUARE NAȚIONALĂ 2018. Pentru sesizarea oricărei nereguli, Ministerul Educației pune la dispoziție Tel Verde: 0800 801 100, la care se poate suna în perioada 11-15 iunie, între orele 08.00-16.00, de luni până joi, iar vineri, în intervalul 08.00 – 14.00.
EVALUARE NAȚIONALĂ 2018. Rezultatele examenului de Evaluarea Națională 2018 vor fi afișate astazi, 19 iunie. Pana la orele 14.00 – 19.00, vor putea fi depuse contestațiile pentru toate probele examenului de evaluare (limba și literatura romană, matematică, limba maternă). Notele finale ale examenului de Evaluare Națională 2018 (dupa analiza contestatiilor) vor fi făcute publice pe 23 iunie pe Edu.ro si afisate in premiera pe site-ul Mediafax.