Potrivit surselor, compania a reușit să asambleze și să vopsească miercuri, în primul din cele două schimburi de 12 ore, 210 mașini Model 3, iar în una dintre cele două schimburi de luni, compania a produs 305 de vehicule, a declarat un angajat pentru Reuters, precizând că numărul de vehicule asamblate pe schimb este afișat pentru muncitorii de linie ai fabricii.
Compania lucrează în două schimburi de câte 12 ore pe zi, în fiecare zi a săptămânii, pentru producția Modelului 3, au precizat cei doi angajați, care au furnizat cifrele de producție pentru agenția de știri citată. Astfel, după calculul angajaților, dacă Tesla produce 300 de vehicule din Model 3, în toate cele 14 schimburi va produce 4.200 de mașini pe săptămână, compania refuzând să ofere detalii publice referitoare la cifrele de producție.
După deschiderea piețelor americane, acțiunile Tesla au scăzut cu 0,4%, pe fondul anunțului legat de neatingerea țelului propus pentru producție, obligațiunile fiind cotate sub prețul de 350 de dolari/acțiune.
La începutul lunii iunie, directorul executiv al companiei, Elon Musk, a declarat că produce 500 de mașini Modelul 3 pe zi, iar în acest ritm ar trebui să-și atingă ținta de 5.000 de modele produse pe săptămână până la sfârșitul lunii iunie, anunțul crescând – atunci – acțiunile companiei cu peste 4%.
Profitabilitatea Tesla depinde de creșterea productivității Modelului 3, însă compania nu a reușit să-și atingă ținta săptămânală de 5.000 de mașini, din cauza blocajelor de producție, liniile de fabricare având capacitatea de a produce 3.500 de vehicule Model 3 pe săptămână, a declarat Musk investitorilor într-una din întâlnirile anuale a acționarilor.
Tesla anunța, la începutul lunii mai, că va deveni profitabilă în a doua jumătate a anului 2018 dacă va produce săptămânal 5.000 de mașini din cel mai nou model al său, Modelul 3, compania raportând la finalul primului trimestru o pierdere record de aproape 710 milioane de dolari, mai mult decât dublu comparativ cu aceași perioadă a anului trecut, iar analiștii spuneau că situația este gravă în ciuda asigurărilor care vin din partea conducerii companiei.