Prima pagină » Știri » O navă cu 22 de marinari ROMÂNI la bord, REȚINUTĂ în Franța. Liderul SLN: Condițiile de muncă și viață la bord sunt INUMANE

O navă cu 22 de marinari ROMÂNI la bord, REȚINUTĂ în Franța. Liderul SLN: Condițiile de muncă și viață la bord sunt INUMANE

O navă cu 22 de marinari ROMÂNI la bord, REȚINUTĂ în Franța. Liderul SLN: Condițiile de muncă și viață la bord sunt INUMANE
Navă cu marinari români reținută în Franța din cauza condițiilor de muncă mizere de la bord

Potrivit reprezentanților Sindicatului liber al Navigatorilor (SLN) din România, vasul „St Elias”, sub pavilion Panama, a fost inspectat în 2 iulie de reprezentanții autorităților portuare din Lorient și de către inspectorul ITF (The International Transport Workers’ Federation – n.r.) din Franța, iar în urma controlului nava a fost reținută.

„Conform unor surse apropiate navigatorilor de la bord, condițiile de muncă și viață la bord sunt inumane și inacceptabile. Armatorii navei acum fac demersuri rapide pentru plata salariilor și repatrierea echipajului impuse de autorități în urma plângerilor navigatorilor de la bord și îndreptarea problemelor găsite la bord”, a precizat liderul SLN și reprezentant ITF în România, Adrian Mihălcioiu.

Potrivit acestuia, marinarii aflați la bord au înlocuit alți navigatori care au fost debarcați fără plata salariilor la zi, iar ITF Franța colaborează cu Sindicatul Liber al Navigatorilor și ITF România pentru rezolvarea tuturor problemelor de neplată a navigatorilor, „în măsura în care aceștia pun la dispoziție documentele necesare care să ateste sumele de bani care sunt de primit”.

„Sindicatul Liber al Navigatorilor atrage atenția personalului navigant român că ar trebui evitate navele cu probleme de neplată. În caz de neplată a salariilor pentru o perioadă care depășește două luni, navigatorii trebuie să se adreseze organizațiilor din care fac parte sau să facă plângere la administrația pavilionului navei și clubul de asigurare al navei, în conformitate cu prevederile convenției MLC 2006. Asigurarea acoperă maxim patru luni salariu neplătit și costul cu repatrierea navigatorilor”, a precizat Adrian Mihălcioiu.