Firea, din nou ÎN RĂZBOI cu MAFIA TAXIMETRELOR. Ce s-a întâmplat ultima oară când primarul general a încercat SĂ REGLEMENTEZE taximetria în Capitală

Firea, din nou ÎN RĂZBOI cu MAFIA TAXIMETRELOR. Ce s-a întâmplat ultima oară când primarul general a încercat SĂ REGLEMENTEZE taximetria în Capitală
Publicat: 29/08/2018, 21:55
Actualizat: 19/11/2018, 17:45

Primarul Capitalei, Gabriela Firea, a declarat, miercuri, că instituția pe care o conduce intenționează „să stârpească mafia taximetrelor” de la Gara de Nord, Otopeni și Centrul Vechi. Edilul a declarat că este „un subiect dureros pentru bucureșteni și pentru vizitatori” și că ministrul Transporturilor, Lucian Șova i-ar fi dat deja nu doar acordul de principiu, dar și răspunsul pozitiv că dorește să îi fie alături în inițiativa de a stârpi mafia taximetrelor de la aeroport, de la Gara de Nord și din Centrul Vechi.

„Nu se mai poate așa, avem multe sesizări și plângeri, atât de la bucureșteni, cât și de la turiști. Sunt în continuare taximetriști și nu toți, nu vreau să blamez toți taximetriștii, dar e de ajuns ca la o sută de taximetriști să fie 20 care nu respectă regulamentul pe care noi l-am aprobat, așa cum știți și să strice toată imaginea Capitalei României. Sunt în continuare taximetriști care refuză curse, negociază, care spun că sunt prea scurte și așteaptă una mai lungă, care se uită la om dacă e mai bine îmbrăcat să ceară mai mult, dacă consideră că nu e atât de bine îmbrăcat, de asemenea îl respinge. Cu alte cuvinte, o încălcare flagrantă a regulamentului și evaluări subiective, ca să nu mai spun de evaziunea fiscală”, a mai spus Gabriela Firea.

Potrivit edilului, în perioada următoare vor urma măsuri drastice pentru taximetriștii care nu respectă regulile.

„Am decis, având în vedere că aeroportul este în subordinea Ministerului Transportului, iar domnul ministru este alături de mine, Centrul Vechi este la Primăria Capitalei și la Sectorul 3, vom impune, de asemenea, măsuri drastice, iar la Gara de Nord, unde pe o porțiune suntem noi, pe cealaltă zonă Ministerul Transporturilor. Concret, ca în orice țară civilizată, orice potențial călător își ia un bon și se înscrie la un automat și ia primul taxi. Taxiurile vor fi înșiruite în fața instituției, că este Gara de Nord, că este Centrul Vechi sau aeroport. Nu vor putea intra în aceste zone decât taximetre nepoluante, taximetre bine întreținute și îngrijite, taximetriști civilizați, care sunt și îmbrăcați civilizat, dar au și un limbaj adecvat, cu mașinile în care să nu fie tot felul de mirosuri și muzică neadecvată și așa mai departe”, mai spune Gabriela Firea.

Taximetiștii au acuzat Primăria Capitalei de „o tentativă de asasinat economic”

Primăria Capitalei a inițiat, la sfârșitul anului trecut, un demers de schimbare a Regulamentului pentru transport persoane în regim taxi. Documentul, pus în dezbatere publică pe site-ul Primăriei Capitalei până în 7 februarie, prevedea obligația firmelor de taxi de a avea montat sistem de plată cu cardul în toate mașinile și sancționarea șoferilor cu amendă de până la 500 de lei dacă refuză cursele.

Proiectul mai prevedea că dispeceratele sunt obligatorii pentru toate taxiurile autorizate din București, iar comenzile nu se pot executa decât de către dispecerii taxi autorizați de Primăria Capitalei. Tot dispeceratul ar fi responsabil cu aplicațiile informatice, comenzile telefonice sau online.

Consilierii opoziției au acuzat faptul că noul regulament ar scoate practic de pe piață aplicațiile online care agregau comenzile taxi, gen Clever și Star Taxi și dădeau mai multă putere dispeceratelor.

Propunerea de reglementare a Primăriei Capitalei a fost contestată și de taximetriști, care s-au plâns că un astfel de regulament ar echivala cu „un asasinat economic”.

„În calitate de transportatori constatăm că pe piață vorbim de un asasinat economic. Este o realitate”, a declarat Dan Pancă, de la Academia de Taxi. la o consultare publică privind proiectul de regulament.

La rândul său, Marian Ivan, de la Organizația pentru Promovarea Transportului Alternativ din România a arătat că multe dintre elementele incluse în regulament sunt în afara legii. Transporturile Uber și Taxify ar fi fost afectate de noua reglementare, lucru care i-ar fi nemulțumit pe bucureșteni.

„Multe dintre aspectele regulamentului nu respectă legea. Plec de la capitolul 2 din Legea taximetriei, care spune că trebuie promovată concurența între transportatori. Or, prin impunerea unor condiții – o singură stație de recepție, o singură aplicație, orice reducere din dreptul utilizatorului și taximetristului de a avea o concurență reală pe piață este de fapt o încălcare a legii.

Pe de altă parte, președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, a arătat, în contextul discuțiilor privind intenția Primăriei de schimbare a regimului aplicațiilor de taximetrie, că aceste softuri sunt benefice pentru clienți și că dezvoltarea tehnologică nu poate fi oprită.

Firea a retras textul de lege din dezbaterea publică în martie 2018, însă motivația invocată de primarul general a fost că, la nivelul Ministerului Transporturilor, s-ar fi constituit un grup de lucru care vizează modificarea Legii taximetriei.

Proiectul de Ordonanță de Urgență a fost lansat de Ministerul Dezvoltării în dezbatere în mai 2018, într-o formă similară cu propunerile Primăriei Capitalei, lucru care a adus din nou critici și proteste din partea celor implicați – taximetriști, companii care oferă variante alternative de transport și clienți.

În cele din urmă, ordonanța a fost relansată în dezbatere publică în iulie, pe siteul Miisterului Dezvoltării, într-o formă extrem de simplificată față de variantele vehiculate inițial.

Gilda Popa
Gilda Popa este licențiată în Drept și a urmat un master de psihologie organizațională la Facultatea de Psihologie - Universitatea București. A mai mult

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Liviu Dragnea face un anunț surprinzător. Candidatul pe care îl susține la scrutinul de duminică
Motivul real pentru care Silviu Prigoană și-a botezat primii copii Honorius, Silvius și Maximus
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
„Taxă pe țeavă” pentru cei care stau la bloc. Opaina: E o aberație colosală. Nu...
Andreea Nechita, fiica unui cunoscut dezvoltator imobiliar din Iași, a murit subit la doar 22...
Un instalator care făcea reparații într-o vilă a găsit 30 de kilograme de monede de...
Dmitri Medvedev, în culmea satisfacției, după atacul rusesc cu noua rachetă balistică: „Asta ați vrut?...
Nu e banc! Cu cât se vinde ciocolata Dubai la Târgul de Crăciun din Sibiu
Data la care intră pensiile pe card în decembrie 2024. Ce se întâmplă cu cei...
Alegeri prezidențiale 2024 LIVE TEXT. A început votul în diaspora. Se deschid treptat secțiile în...
De ce s-a spânzurat Iasmina la 14 ani. Vărul fetei a dezvăluit: "A fost pedepsită"....
Drumuri blocate, întârzieri pe calea ferată și aeroporturi, după ce vortexul polar a pus stăpânire...
Avem TESTAMENTUL lui Silviu Prigoană! Surpriză MAXIMĂ pentru Adriana Bahmuțeanu
Activitatea stațiilor ITP din toată țara este oprită! Avarie majoră a sistemului informatic RAR
Cooperare între compania cehă CZ şi compania românească Transcarpat Sportours International. Puşca de asalt CZ...
Structură ENIGMATICĂ găsită în jurul unei stele din afara galaxiei noastre
Doliu în România! A murit o legendă a țării. Era supranumit „Dumnezeu”
Oana Radu, obicei nociv. Ce obișnuia să facă atunci când ajungea la prieteni.
Cod roșu de viscol în mai multe județe ale țării! În ce zone sunt așteptate...
"Tata, nu!" Ultima discuție pe care Igor Cuciuc a avut-o cu Andreea, chiar înainte de...
Șocul dimineții pentru Mădălin Ionescu! Câinele familiei a evadat din curte. Ce s-a întâmplat cu...
Ce faci în weekendul 23-24 noiembrie. Ce nu trebuie să ratezi sub nicio formă când...
BANCUL ZILEI. Soacra către ginerele BULĂ: -Ce-o fi văzut fata mea la tine?
Femeile dorm mai puțin și se trezesc mai des decât bărbații