Potrivit Wall Street Journal, citat de Business Insider, unii vânzători le oferă șpăgi angajaților Amazon, pentru a obține adresele de email ale celor care au postat comentarii negative sau chiar pentru a șterge cu totul mesajele nefavorabile.
Sursele citate de WSJ arată că practica este răspândită mai ales în China, unde micii întreprinzători le dau angajaților Amazon mite de 300 de dolari, pentru a șterge comentariile negative.
Serviciile dubioase sunt desfășurate de intermediari, care folosesc aplicația chinezească de comunicare WeChat, pentru a lua legătura cu angajații Amazon.
Comercianții pot lua legătura cu intermediarii pentru a obține informații sensibile despre volumul de vânzări și date referitoare la obiceiurile de achiziție din rândul cumpărătorilor, sperând că-și vor crește astfel vânzările.
Politicile Amazon.com INTERZIC furnizarea unor asemenea informații și cel mai mare retailer online din lume a lansat o anchetă internă pentru a identifica angajații care încalcă politicile companiei.
Amazon nu a dorit să comenteze deocamdată informațiile vehiculate în presa de business din SUA.