Prima pagină » Magazin » IMAGINI DE VIS cu linia ferată din Munții Alishan. Are peste 70 de kilometri și a fost lansată în urmă cu 106 ani

IMAGINI DE VIS cu linia ferată din Munții Alishan. Are peste 70 de kilometri și a fost lansată în urmă cu 106 ani

Călătoria cu trenul în munții Alishan, o experiență de neuitat. Vezi imagini de vis de pe traseul uneia din cele mai fascinante căi ferate istorice din lume

Trenul face turul vechii căi ferate din Pădurea Alishan, pe o distanță de 71,4 kilometri. Aventura se desfășoară în munții taiwanezi Alishan.

Finalizată în 1912 sub ocupație japoneză, calea ferată din Pădurea Alishan era folosită pentru transportul chiparoșilor taiwanezi, copaci în pericol de dispariție. După ce tăiatul pădurilor a fost interzis, trenul a rămas singurul mijloc de transport care îi duce pe oameni prin munți.

Astfel, a devenit una din cele mai fascinante căi ferate istorice din lume, care taie munții. Cea mai înaltă cale ferată din Taiwan se desfășoară între orașul Chiayi, de la o altitudine de 30 de metri, până în Chushan, unde altitudinea ajunge la 2.451 de metri.

Este cea mai înaltă linie ferată muntoasă din Asia, mai înaltă chiar decât linia himalayană Darjeeling, care face ascensiunea de la 100 metri la 2.200 metri, scrie CNN.

Multe aspecte ale căii feroviare Alishan au rămas ca acum 100 de ani. Traversele sunt realizate tot din lemn masiv și conductorii trebuie să coboare din tren pentru a schimba macazul.

„Este mai uman, spre deosebire de mașinăriile moderne insipide”, spune Liao Yuan-chiao, conductor al trenului roșu.

Un pasionat de trenuri, Liao a demisionat din funcția de lector în urmă cu șase ani pentru a deveni mecanic asistent pe tren, în Alishan Forest Railway.

„Îmi plac căile ferate, zgomotul motorului Diesel – poți sesiza schimbarea sunetului când locomotiva își modifică viteza. Pare viu. Din fericire, linia ferată din Alishan nu a fost înlocuită cu trenuri electrice. E paradisul meu”, adaugă Liao.

„Turul” este una din încercările de revigorare și conservare a liniei ferate din Alishan, întocmai ca mocănițele românești, sub un management administrat prin AFRCH (Alishan Forest Railway and Cultural Heritage Office) din cadrul Biroului Forestier.

Popularitatea căii ferate a scăzut după construcția Autostrăzii Alishan, în 1982. Funcționarea sa a fost întreruptă de mai multe ori de dezastre naturale și deraieri. AFRCH a închis linia timp de trei luni pentru mentenanță și verificări, înainte să o redeschidă publicului în iunie 2018.

„Alishan Forest Railway este o moștenire culturală de neprețuit a Taiwanului”, spune Tang Yu-chin, purtător de cuvânt al AFRCH. „Conservarea ține nu doar de turism, ci și de promovarea culturii”.

Tururile tematice se desfășoară în mod frecvent. Actualul tur are loc în fiecare miercuri, până la mijlocul lunii octombrie. În loc să se concentreze doar pe frumusețile Alishanului, călătoria face referire la istorie și cultură. Voiajul se încheie în satul Hinoki din apropierea gării Beimen – un sat cultural cu 28 de case construite în stil japonez, care au fost ocupate în trecut de oficialii niponi.

Cel mai popular loc de cazare este casa Alishan, veche de 103 ani, situată la o altitudine de 2.200 metri. Biletele pot fi cumpărate online cu 15 zile înainte de plecare sau la ghișeul gării din Pădurea Alishan sau de la Căile Ferate Taiwaneze.

Tariful este calculat în funcție de distanță (circa 0,3 dolari pe km). O călătorie de la Chiayi la Fenqihu costă circa 12 dolari. Biletele pentru Shenmu costă 3 dolari, iar cele pentru Zhaoping, 5 dolari. Biletele pentru Chushan costă 5 dolari și trebuie cumpărate cu o zi înainte, între 1-4 pm, la gara Chiayi. Și biletele de transfer pentru autobuze între Fenquihu și Alishan pot fi cumpărate din gara Chiayi.

foto: captură youtube.com

 

Silviu Bănilă este editor la GÂNDUL.RO și are o vastă experiență, cu precădere în presa online. A absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion în anul 2006. Între ... vezi toate articolele