Un proiect de hotărâre votat, miercuri, cu unanimitate în ședința Consiliului General al Municipiului București prevede alocarea, din bugetul local, a unei finanțări de peste 52 de milioane de lei, pentru refacerea Podului Grant din Capitală, urmând ca lucrările să fie realizate sub coordonarea Administrației Străzilor.
„În conformitate cu expertiza tehnică emisă în anul 2016 pentru podul Grant, au rezultat o serie de neconformități, respectiv indicele de stare tehnică al podului principal, care este nesatisfăcătoare (…) Astfel, pentru a se asigura condițiile minime de siguranță a circulației sunt necesare lucrări de reparații ale infrastructurii și suprastructurii”, se arată în expunerea de motive a proiectului de hotărâre. De asemenea, durata lucrărilor va fi de 24 de luni.
Gropi, balustrade ruginite și piloni de susținere crăpați. Așa arată în prezent, unul dintre cele mai importante poduri bucureștene:
Podul Grant este una dintre cele mai importante lucrări de infrastructură din București și face legătura, prin arterele Calea Crângași – Strada Turda, dintre nordul și sud-vestul Capitalei, fiind o zonă extrem de tranzitată în fiecare zi. Ultimele lucrări de reparații ale podului au avut loc între anii 2004- 2006:
Podul Granteste un podpentru șosea și tramvai din București, inaugurat în 1910, care traversează liniile de cale ferată ce pătrund spre Gara Basarabși Gara de Nord.
Numele podului vine de la Effingham Grant, secretar al consulatului Marii Britaniila București în prima jumătate a secolului al XIX-lea.După falimentul fabricii sale „Fonderia de la Belvedere”, Grant a fost nevoit să vândă statului o parte din terenurile moștenite de la boierii Golești (Grant fiind căsătorit cu nepoata marelui logofăt Dinicu Golescu). Restul proprietății a fost parcelat de Grant, terenurile fiind vândute lucrătorilor de la CFR.