Mesajul clipului e transmis după imagini care reproduc scene din „Povestea Slujitoarei”, un serial despre o distopie în care femeile fertile sunt folosite pentru reproducere, fiind considerate un bun al societății, fără drept de a alege asupra propriei vieți.
În imagini, niște copii crescuți într-o astfel de societate sunt puși să recapituleze ce anume se sărbătorește pe 6 și 7 octombrie, data în care are loc referendumul. Apoi, aceștia asistă la arderea pe rug a unei femei, pe un câmp ce se aseamănă cu zona Palatului Parlamentului.
Spotul se încheie cu mesajul „Depinde de noi ce viitor le pregătim. Dacă vă pasă, stați acasă”, #boicot.
„Acest referendum nu este despre familia tradițională, ci despre îngrădirea drepturilor copiilor noștri. Depinde de noi dacă ne vom crește copiii într-o nouă dictatură, sub teroare. România noastră nu poate fi a urii și a stigmatizării, așa cum nu poate fi nici a corupților. Libertatea este un drept fundamental și vrem să fie respectat”, a declarat Roxana Pencea Brădățan, senior campaigner Declic.
Clipul „Copiii referendumului”, produs de Papaya Advertising și susținut de Declic și Accept, a fost distribuit de circa 2.000 de ori în mai puțin de o oră de la publicarea pe Facebook.
Personajul negativ din campania „Copiii referendumului” este inspirat de „mătușa Lydia”, gardianul malefic al slujitoarelor din serialul de succes „Povestea Slujitoarei”, difuzat de HBO. Într-un discurs care ne amintește de perioada comunistă, personajul le amintește copiilor că ar trebui să fie recunoscători conducătorului, pentru ceea ce au devenit: „Printr-o mobilizare exemplară, părinții voștri au reușit să se întoarcă la valorile tradiționale. Totul la îndemnul partidului și al conducătorului. Să nu uitați că lor le datorați totul! Pentru că voi sunteți copiii referendumului„.
Varianta originală a serialului care a inspirat campania: