Prima pagină » Economic » ȘOFERII români cheltuie 1.000 de lei pentru pregătirea mașinii de iarnă. Care sunt criteriile de selecție a CAUCIUCURILOR, potrivit specialiștilor

ȘOFERII români cheltuie 1.000 de lei pentru pregătirea mașinii de iarnă. Care sunt criteriile de selecție a CAUCIUCURILOR, potrivit specialiștilor

ȘOFERII români cheltuie 1.000 de lei pentru pregătirea mașinii de iarnă. Care sunt criteriile de selecție a CAUCIUCURILOR, potrivit specialiștilor
Șoferii români alocă în medie un buget de 1.000 de lei pentru pregătirea mașinii de iarnă. Ce spun specialiștii despre selecția cauciucurilor.

Specialiștii recomandă ca intervalul de înlocuire a anvelopelor utilizate pe timpul iernii pentru mașinile personale să nu depășească 6 ani. „După această perioadă, siguranța șoferului și a participanților la trafic este pusă în pericol, crescând riscul de explozie a cauciucului și scăzând rezistența mecanică la frânare a acestuia din cauza deteriorării. Anvelopele de iarnă sau All Season ajunse la vârsta cronologică de 10 ani trebuie înlocuite neapărat, chiar dacă, aparent, sunt intacte și nu au atins limitele uzurii”, spune Costin Stan, CEO AutoEco.ro.

Din studiu rezultă faptul că în România, spre deosebire de statele vest europene, șoferii forțează utilizarea anvelopelor chiar și peste limita maximă de folosire. „Cu toate acestea, în ultimii ani, conștientizarea riscurilor la care se expun șoferii, alături de creșterea valorii amenzilor pentru nerespectarea legislației în vigoare, a dus la creșteri ale vânzărilor de anvelope”, arată raportul.

„Anvelopele de iarnă sau All Season sunt obligatorii indiferent de data calendaristică, dacă mașina rulează pe drumuri publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei, iar momentul ideal pentru montarea pneurilor de iarnă este, însă, înaintea scăderii temperaturii sub pragul de 7°C”, spun specialiștii în piese auto.

 

 

Alegerea cauciucurilor de iarnă trebuie făcută, spun specialiștii, în primul rând, urmând dimensiunile roților specificate în cartea tehnică a mașinii, iar eticheta oferă informații despre caracteristicile de siguranță și de mediu, pe baza a trei criterii standard: frânarea pe suprafețe umede, marcată cu litere de la A – pentru cele mai bune performanțe – la G. În condiții de ploaie, distanța de frânare de la 80 km/h la 0 poate fi cu 18 metri mai scurtă (30%) pentru anvelopele clasa A față de cele clasa G; consumul de carburant și economia de combustibil, evaluate cu aceleași litere. Diferența de consum între o anvelopă clasa A și una clasa G este de 7,5%; nivelul de zgomot optim pentru anvelope trebuie să se situeze sub 70 dB.

 

Specialiștii magazinului online de piese auto și accesorii, spun că în vederea pregătirii mașinii la începutul sezonului rece, pe lângă schimbarea obligatorie a anvelopelor, șoferii trebuie să acorde atenție și să verifice bateria și sistemul de încărcare al bateriei, să verifice concentrația antigelului, care trebuie să reziste la temperaturi de -30 °C, să se asigure că termostatul funcționează în parametri optimi și poate încălzi habitaclul, să verifice nivelul de ulei de motor și dacă este respectat intervalul recomandat de revizie, să rezolve orice problemă a ambreiajului, care va fi suprasolicitat pe timp de iarnă, să se asigure că au un kit complet cu lanțuri antiderapante, racletă, lichid de parbriz și soluții pentru dezghețarea parbrizului și a sistemului de închidere al mașinii, ștergătoare adecvate.

 

Citește și