Metrorex și Primăria Sectorului 4 au încheiat un protocol de intenție pentru extinderea Magistralei 2 de metrou în zona Berceni cu o stație, la nivel suprateran.
Stația de metrou, cu infrastructura aferentă și infrastructura adiacentă (elemente de siguranță, automatizări, etc.), va fi situată pe Șoseaua Berceni, în apropierea Șoselei de Centură, într-un amplasament favorabil pentru activitatea de transport a călătorilor, precizează comunicatul.
Primăria Sectorului 4 va asigura finanțarea, proiectarea și construcția noii stații de metrou, împreună cu toată infrastructura necesară acesteia.
Obiectivul face parte dintr-o serie de proiecte din Strategia de dezvoltare a rețelei de metrou și a Planului de Mobilitate Urbană Durabilă a regiunii București – Ilfov: 2016 – 2030, care vizează atât modernizarea Magistralei 2, cât și extinderea acesteia.
Stația ar putea fi gata în anul 2021, însă autoritățile implicate nu au comunicat costurile acestei stații.
„Noua stație de metrou, pe care Primăria Sectorului 4 și Metrorex vor să o facă până aproape de Șoseaua de Centură a Capitalei, după stația Berceni, ar putea fi gata în anul 2021, iar lucrările vor începe în anul 2019”, au transmis, marți, reprezentanții Metrorex și cei ai Primăriei Sectorului 4.
Nici primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, și nici directorul Metrorex, Dumitru Șodolescu, nu au vrut să spună, marți, în cadrul unei conferinețe de presă, care vor fi costurile acestei noi stații. Potrivit primarului Sectorului 4, în prezent se lucrează la un studiu de fezabilitate, care a costat 1,3 milioane de lei, și care va fi finalizat la sfârșitul lunii decembrie.
„Primăria Sectorului 4 va asigura finanțarea, proiectarea și construcția noii stații de metrou, împreună cu toată infrastructura necesară acesteia. Obiectivul face parte dintr-o serie de proiecte din Strategia de dezvoltare a rețelei de metrou și a Planului de Mobilitate Urbană Durabilă a regiunii București – Ilfov: 2016 – 2030, care vizează atât modernizarea Magistralei 2, cât și extinderea acesteia”, transmit reprezentanții Metrorex.
Potrivit directorului Metrorex, noua stația va avea la început o singură linie, și se va circula în sistem de pendulă, iar timpii de așteptare vor fi de 15 minute. Ulterior, Metrorex va construi un al doilea fir, astfel încât să nu se mai circule în sistem pendular.
Primarul sectorului 4 susține că pe lângă această stație, primăria are în vedere construirea unei parcări în zonă, astfel încât cei ce intră în Capitală să își poată lăsa mașinile, apoi să circule cu metroul.
Directorul general al Metrorex, Dumitru Șodolescu, a declarat, marți, că lucrările la Magistrala 5 vor fi finalizate în primul trimestru al anului viitor, chiar dacă a recunoscut că acestea se desfășoară într-un ritm „mai lent decât cel care ar fi trebuit”
„Nu trebuie să ne ascundem, lucrările se desfășoară, într-adevăr, într-un ritm mai lent decât cel care ar fi trebuit, asta din cauza problemelor financiare pe care Astaldi le are, nu doar Astaldi România. Cu toate acestea, în primul trimestru al anului viitor lucrările vor fi complet finalizate. Vor rămâne cel puțin două lucrări nefinalizate până la sfârșitul anului, respectiv legătura între Eroilor 1 și Eroilor 2, și legătura de la stația Drumul Taberei cu tramvaiul 41″, a declarat, marți, directorul Metrorex, Dumitru Șodolescu.
Tronsonul Drumul Taberei – Eroilor al magistralei 5 trebuia finalizat în al doilea semestru din 2016, iar întregul proiect are ca termen de finalizare 2020, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene și de la stat.
Proiectul Magistralei 5 este finanțat din fonduri nerambursabile în cadrul programului Operațional Sectorial – Transport 2007 – 2013 și Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020.
Directorul general al Metrorex, Dumitru Șodolescu a vorbit și despre potențiala grevă a sindicaliștilor de la metrou:
„Nu cred că va mai fi o grevă la metrou. Cifrele în ceea ce privește procentele de creșteri salariale sunt confidențiale”, a declarat, marți, directorul general al Metrorex, Dumitru Șodolescu.
Unitatea – Sindicatul Liber Metrou (USLM), condusă de Ion Rădoi, a declanșat, în luna noiembrie, o grevă de avertisment, amenințând ulterior că va fi declanșată și o grevă generală, care nu a mai avut loc.
Sindicaliștii au solicitat, inițial, majorări salariale chiar și de până la 40%, iar negocierile au loc în continuare pentru un procent de aproximativ 20%.
De asemenea, a mai avut loc luni o întâlnire între reprezentanții administrației și cei ai sindicatului de la metrou, care a durat 2 – 3 minute, în condițiile în care președintele Iohannis nu a semnat schimbarea conducerii Ministerului Transporturilor.
„Astăzi (luni, n.r.) a avut loc o întâlnire, pentru că nu o putem numi rundă de negocieri, a durat două – trei minute. Ni s-a spus că președintele Iohannis trebuie să semneze demisia ministerului Șova și trebuie să vină altcineva. Noi am cedat destul, ne-am dus la jumătate din suma solicitată, și credeam că ne înțelegem cumva, mai ales că bugetul permite, ne încadrăm în buget. Consiliul de Administrație a acceptat să negocieze în limita bugetului, dar nu dorește ministrul Șova. Ne împing spre grevă”, a declarat pentru MEDIAFAX Ion Rădoi, liderul sindicatului de la metrou.
„În continuare ne calculăm pașii, nu știm când și cum se întâmplă, dar nu mai suntem dispuși să așteptăm”, a spus Rădoi.