Volkswagen face o mutare strategică de anvergură spre vehiculele electrice, după scandalul emisiilor din 2015, în urma căruia a plătit amenzi de peste 27 de miliarde de euro.
„În anul 2026, vom fabrica ultimul produs bazat pe un motor cu combustie”, a declarat Michael Jost la conferința de la o conferință organziată de Handelsblatt, la sediul Volkswagen din Wolfsburg, Germania.
Un purtator de cuvant al companiei a confirmat ca remarcile lui Jost au însemnat ca VW, cea mai bine vândută marcă din Europa și din China se va concentra pe mașini electrice.
VW va continua să-și adapteze autovehiculele pe benzină și diesel pentru a respecta standardele de mediu pe durata de viață a acestor vehicule, dar producătorul german de mașini este acum angajat să ia măsuri radicale pentru a opri încălzirea globală, a spus Jost.
Cum vor politicienii SĂ CONVINGĂ Volkswagen să vină în Galați și Brăila, unde nu e NICI autostradă, NICI aeroport
Recent, politicienii liberali din Galați au cerut sprijinul parlamentarilor Puterii și autorităților locale din Galați și Brăila, pentru a convinge VW să deschidă o fabrică în zona celor două orașe, care reprezintă cea mai mare aglomerare urbană din România, după Capitală.
Discuțiile au început după ce conducerea grupului auto Volkswagen a pomenit despre posibilitatea construirii unei fabrici în România, Turcia sau Bulgaria, în care să producă modelele Skoda Karoq sau Seat Ateca.
Senatorul PNL George Stângă solicită public politicienilor din Galați, Brăila și București să sprijine demersurile, astfel încât grupul auto să fie atras în zona Dunării de Jos.
„În urmă cu câteva zile, președintele grupului Volkswagen AG a anunțat că intenționează deschiderea unei fabrici multibrand în Europa de Est, care să devină operațională din 2022. Concernul german ia în calcul trei țări: România, Turcia și Bulgaria. Este o oportunitate de care Galațiul ar putea să beneficieze, iar dumneavoastră, în calitate de reprezentanți ai autorităților publice locale, ar trebui să inițiați demersuri concrete și imediate pentru a prezenta întreaga zonă Galați – Brăila, cea mai mare aglomerare urbană din România, ca o opțiune viabilă pentru constructorul german de automobile. În aceste condiții, nimeni și nimic nu vă împiedică să prezentați concernului german Volkswagen AG Galațiul ca pe o oportunitateși să inițiați demersuri inclusiv pe lângă Guvernul României pentru asigurarea unui climat fiscal predictibil, favorabil și încurajator”, a anunțat, miercuri, printr-un comunicat de presă, senatorul liberal George Stângă.
Senatorul gălățean consideră că avantajele zonei Galați-Brăila în perspectiva construirii unei fabrici auto, sunt forța de muncă calificată, șomajul crescut și vecinătatea Dunării, care poate asigura transportul rapid al materiilor prime și al produselor finale.
De asemenea, fabrica auto ar putea reprezenta un motiv pentru a demara proiectul zonei metropolitane Galați-Brăila.
„Avem cel puțin două locații pe care s-ar putea construi această fabrică, este vorba de Parcul Industrial și de Zona Liberă Galați, dar un avantaj îl reprezintă și terenul de aproximativ 1.000 de hectare dintre Galați și Brăila. Avem forță de muncă bine pregătită și calificată, datorită rețelei de școli și licee cu profil tehnic, cele două universități pregătesc specialiști inclusiv în domeniul tehnic, dar avem și forța de muncă disponibilizată de la Combinatul Siderurgic. Însă marele avantaj al zonei, care ne diferențiază clar față de alți competitori, este Dunărea, această „autostradă naturală” pe care s-ar putea asigura aprovizionarea cu materii prime, dar și livrarea produselor finite în Europa Centrală și de Vest”, se arată în mesajul lui Stângă.
La capitolul dezavantaje, zona Galați-Brăila nu este conectată la rețeaua de drumuri expres și autostrăzi, nu are aeroport, iar situația economică este precară.
AUDI, investiție de 14 miliarde de euro în E-MOBILITATE și automobile AUTONOME
Audi, marca premium a producătorului auto Volkswagen a anunțat că va investi 14 miliarde de euro până în 2023 în mobilitate electrică, digitalizare și conducere autonomă, informează Reuters.
Cheltuielile totale estimate ale companiei pentru următorii cinci ani se ridică la 40 de miliarde de euro. De asemenea, intenționează să ia măsuri de restructurare care vor genera câștiguri de 1 miliard de dolari.
„Această planificare are o semnificație clară, că avem o abordare sistematică asupra mobilității electrice și vom fi mult mai concentrați în viitor”, a declarat Bram Schot, președintele interimar al boardului Audi. „Ne prioritizăm resursele pentru produse și servicii orientate spre viitor, care sunt foarte atractive și relevante pentru piață”.
În luna octombrie, Audi a fost amendată cu 800 milioane euro pentru încălcarea normelor de poluare la motoarele dieselcu șase și opt cilindri.
„Din această cauză, Audi Group își va reduce în mod semnificativ indicatorii de performanță estimați pentru anul 2018″, a informat compania. Și Volkswagen a anunțat că îi vor fi afectate câștigurile.
Audi a acceptat amenda și nu va face apel împotriva deciziei, a precizat compania, care, procedând astfel își recunoaște responsabilitățile pentru abaterile determinate.
Luna aceasta, Volkswagen a renunțat la contractul încheiat cu CEO-ul Audi Rupert Stadler, investigat pentru implicare în scandalul emisiilor, conducerea companiei fiind preluată pentru moment de șeful vânzărilor Bram Schot.
Volkswagen a primit o amendă similară în iunie, pentru dezvoltarea și vânzarea de motoare cu patru cilindri.
foto: youtube.com