Trenurile cu probleme:
Circulația feroviară pe magistrala 900 este întreruptă între stațiile CF Topleț și Valea Cernei, în județul Caraș-Severin, după ce mai multe crengi de copac au căzut peste firul de înaltă tensiune și l-au rupt. Trenul IR 1696, care se deplasa pe ruta Timișoara – București și în care sunt aproximativ 200 de călători, staționează până ce va fi rezolvată problema.
De asemenea, din cauza lipsei de tensiune în rețeaua de contact, este oprită circulația feroviară pe magistrala 200, între stațiile CF Vărădia și Zam, în județul Arad. Din acest motiv, două trenuri și-au întrerupt deplasarea. Este vorba de trenul IR 473-2, care se deplasează pe relația Curtici – București și în care sunt aproximativ 60 de călători. Acesta staționează aproape de stația CF Vărădia. Și trenul IR 472-1, care se deplasează pe relația București – Budapesta și este oprit în stația CF Zam. Aproximativ 100 de călători sunt în acest tren.
Din cauza lipsei de tensiune în rețeaua de contact, circulația feroviară pe secția de cale ferată 202 Târgu Jiu – Filiași este întreruptă. Din acest motiv, trenul InterRegio 1822, care se deplasează pe relația Arad – București Nord, este oprit în linie curentă între stațiile CF Budieni și Copăcioasa, în județul Gorj.
Totodată, din cauza vremii nefavorabile, în timpul nopții de sâmbătă spre duminică a fost închisă circulația feroviară pe secția de cale ferată 922 Vasiova – Reșița, în județul Caraș-Severin.
Nu sunt anunțate porturi sau aeroporturi închise, mai anunță Centrul Infotrafic.
Centrul Infotrafic din Inspectoratul General al Poliției Române a transmis, duminică dimineața, că, din cauza lipsei de tensiune în rețeaua de contact, circulația feroviară pe secția de cale ferată 202 Târgu Jiu – Filiași este întreruptă.
Reacția CFR
Compania Națională de Căi Ferate (CFR) SA a informat că traficul feroviar este adaptat, duminică, la condițiile meteo nefavorabile înregistrate pe raza județelor aflate sub Cod Portocaliu și Cod Galben de vânt puternic și ninsori viscolite.
Cele mai mari probleme în circulația de pe căile feroviare sunt înregistrate pe raza regionalelor Craiova și Timișoara.
„La această oră, echipele de intervenție acționează în teren pe 4 secții de cale ferată de pe raza regionalelor Craiova și Timișoara pentru remedierea deranjamentelor înregistrate la sistemul de alimentare cu energie electrică: Valea Sadului – Lainici, Lunca Budieni – Bărbătești, Valea Cernei – Turnu Severin și Vărădia -Săvârșin, unde nu există tensiune în firul de contact, din cauza copacilor căzuți pe calea ferată”, au precizat reprezentanții CFR.
În intervalul orar necesar operațiunilor de verificare și intervenție, traficul feroviar pe distanțele respective a fost oprit pentru a permite accesul și intervenția drezinelor și a personalului specializat, trenurile care circulau pe traseele respective fiind oprite în alte stații de pe traseu.
Trenuri afectate sunt: IR 1822/1821 Arad – București Nord (retur), IR 1654 Vatra Dornei – București Nord și IR 1696/1695 Timișoara Nord – București Nord (retur).
„În continuare, echipele feroviare fac verificări permanente pe toate secțiile de cale ferată de pe raza județelor aflate sub incidența celor două coduri de vreme nefavorabilă, iar pe segmentele unde situația o impune se va interveni operativ cu personal și utilaje, astfel încât să menținem operational traficul pe toate magistralele. Pasagerii sunt rugați ca înainte de plecarea la drum să se informeze telefonic la Gara CFR din localitatea de plecare pentru informații actualizate despre mersul trenului cu care intenționează să călătorească. CFR SA îi asigură pe călători că toate măsurile operative întreprinse în această perioadă de angajații feroviari au ca principal scop circulația trenurilor în condiții de siguranță”, au subliniat reprezentanții CFR.
De asemenea, călătorii se pot informa cu privire la ora de sosire sau de plecare a trenurilor din gările București Nord, Brașov, Craiova, Iași și Timișoara pe site-ul instituției, la domeniul camere web.
Foto: Hepta