„Dacă un polițist își face treaba ca la carte, trebuie să-și asume riscuri. Dacă se întâmplă ceva cu mașina poliției, el plătește și nu e corect. Ar trebui să fie protejat, nu să fie plimbat pe drum la comisii de cercetare administrativă pentru tamponări. În momentul de față 95% din cercetările administrative se bazează pe faptul că polițistul a tamponat o rablă de Logan”, a declarat Marius Ciotău, citat de Monitorul de Suceava.
Astfel, polițiștii trebuie să scoată bani din buzunar pentru a repara autospecialele implicate în accidente. Mai mult, un polițist implicat într-un eveniment rutier în timpul serviciului ajunge automat în fața unei comisii de disciplină.
Comisarul Ciotău a dat exemplul unui coleg care a fost implicat recent într-o tamponare ușoară, din vina lui. Acesta a fost obligat să achite pagubele, în jur de 1.800 de lei. El a adăugat că există și cazuri în care polițiști au plătit chiar și 20.000 de lei pentru reparații.
Ofițerul a subliniat că 80% din parcul auto al poliției este format din mașini foarte vechi. „Nu au ABS și nici servodirecție. Dacă polițistul conduce o astfel de rablă și o avariază i se cere să o repare într-un service autorizat, cu prețuri mai mari decât valoarea autospecialei de poliție”, a mai spus Ciotău.
Comisarul a adăugat că nici noile automobile Dacia Logan intrate în serviciul poliției nu au CASCO.