Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) atrage atenția asupra gravelor erori de interpretare a legislației, de către politicienii români care consideră că un discurs demagogic în campanie electorală e mai important decât înțelegerea realității și respectarea legilor într-un stat.
„Noi, transportatorii autorizați, asistăm astăzi la un circ electoral în care politicieni din aproape toate partidele militează pentru încălcarea cu bună știință a Legii taximetriei, doar pentru a se face loc pe piața din România unor firme care încalcă cel puțin trei legi ale statului român: Legea taximetriei, Codul Muncii și Codul fiscal. Reprezentanțiii uneia dintre firmele care încalcă simultan legislația din România – și care au generat exact același tip de scandal, pe exact aceleași principii, în toate țările lumii – se apără spunând că plătesc taxe și impozite statului român. Doar că uită să specifice în ce cuantum și cu respectarea căror legi, dintre toate cele pe care le respectăm noi, transportatorii autorizați”, arată un comunicat al confederației.
„Așa cum am declarat și la întâlnirea de la Guvern, din data de 21 martie, dacă tot se dorește un transport alternativ, să fie un capitol distinct în legea 38/2003, unde să se prevadă și această activitate, să fie limitată, să respecte aceleași reguli ca și noi, în ceea ce privește autorizarea, controlul, fiscalizarea și controlul autorităților în drept, precum și un număr limitat de mașini, ca și noi. Alfel înseamnă că suntem o țară comandată de aceste multinaționale care au înțeles că în România nu se respectă legile țării, iar politciienii sunt primii care sar în apărarea drepturilor celor care nu le respectă, iar Guvernul și Parlamentul trebuie să răspundă prompt la porunca oricărei firme care vine aici să încalce legea, pentru a le asigura un paradis fiscal. Și, nu în ultimul rând, să facă dovada mulținationala care declară că a plătit și plătește 20 de miloane de euro pe an în România, deși se poate constata din documentele de la ANAF că firma a plătit doar 26,000 de euro în ultimii 4 ani”, a declarat Vasile Ștefănescu, președintele COTAR.
Transportatorii spun că aceleași probleme sunt în cel puțin alte 20 de state din vestul Europei, SUA și Australia, unde lucrurile s-au rezolvat în favoarea legii.
Raecția Uber:Informațiile avansate de COTAR sunt false