ME menționează că au fost semnate recent contracte la Șantierul Naval Mangalia, care vor permite ca „șantierul să funcționeze la capacitate maximă încă din această vară”, după preluarea de către Damen, acum șase luni.
„Noile contracte sunt axate pe toate cele trei sectoare de activitate ale șantierului din Mangalia: nave de croazieră, nave destinate transportului de pasageri și nave offshore”, au subliniat reprezentanții Ministerului.
Unul dintre aceste noi proiecte care va fi realizat la Șantierul Naval Mangalia este o navă de croazieră – un iaht de 155 de metri, pentru călătorii de lux în întreaga lume. Contractul a fost semnat cu SeaDream Yacht Club (Norvegia), marcând intrarea grupului Damen pe piața vaselor de croazieră. Iahtul va fi construit în întregime la Șantierul Naval Damen Mangalia.
Tot în Șantierul Naval Damen Mangalia, muncitorii români vor construi vase de transport și o navă pentru exploatații offshore, cu o capacitate de încărcare de peste 10.000 de tone (10.000 TDW).
Odată cu preluarea managementului șantierului, Damen s-a angajat „să dezvolte continuu portofoliul de comenzi primite de șantier”, au mai menționat reprezentanții ME.
„Parteneriatul dintre România și grupul Damen aduce beneficii pentru ambele părți, continuând o lungă tradiție a construcțiilor navale în Marea Neagră! Sunt create locuri de muncă, oportunități și perspective pentru viitorii investitori și furnizori”, spune Niculae Bădălău, ministrul Economiei.
Chris Groninger, Managing Director al Șantierului Naval Damen Mangalia, a menționat că șantierul Mangalia reprezintă baza ca „Damen să-și realizeze ambițiile pe termen lung de a construi nave mari, complexe, în special pentru sectorul de croazieră, de nave de transport pasageri și offshore-energetic”.
Pentru a-și îndeplini contractele recent semnate, Șantierul Damen Mangalia intenționează să ajungă la aproximativ 2.500 de angajati până la sfârșitul anului, comparativ cu 1.700 de angajați câți erau când a preluat șantierul. „Activitățile șantierului au un efect pozitiv asupra activităților furnizorilor Șantierului Damen Mangalia, stimulând astfel numeroase oportunități indirecte de angajare”, au mai precizat reprezentanții ME.
Șantierul Damen Mangalia și-a intensificat cooperarea cu școlile profesionale, nu numai în Mangalia, ci și pe întreg teritoriul României, oferind cursuri de formare la fața locului și locuri de cazare pentru participanți.
Pentru segmentul offshore, fabricarea va include structuri offshore, șabloane de submarine și diverse conducte sau plutitoare pentru morile de vânt de pe mare, precum și pentru piețele de acvacultură. În plus, se ține seama de o gamă largă de nave offshore, inclusiv navele de inspecție și de instalare a turbinelor, platforme de ridicare, FPSO, nave de dezvoltare a câmpului și nave specializate de adâncime care acoperă atât sectoarele regenerabile, cât și cele neregenerabile din întreaga lume.
Grupul Damen a achiziționat în anul 1999 Șantierul Naval Galați. De la deschiderea porților sale în 1893, acest șantier a livrat peste 1.300 de nave, 400 dintre acestea fiind construite de la preluarea șantierului de către Grupul Damen. Șantierul livrează 20 de nave în fiecare an și asigură angajarea directă a aproximativ 2.500 de angajați, precum și angajarea suplimentară a aproximativ 1.500 de angajați ai subcontractanților.