Petruța Mocan, membră a echipei „Homies”, a declarat, miercuri, la Cluj-Napoca, la competiția Internet of Things Student Challenge că aplicația permite alegerea categoria animalului – sub 10 kilograme sau peste 50 de kilograme.
„Ne-am gândit că, în societatea actuală, oamenii petrec mult timp la serviciu, astfel că ne-am gândit să îi ajutăm pe cei care au acasă un animal de companie. Am conceput dispozitivul > care este controlat automat prin intermediul unei pagini web sau a unei aplicații Android. Când proprietarul unui câine sau a unei pisici nu este acasă, poate intra pe telefonul mobil, pe aplicație, și să își hrănească patrupedul de pe Internet, de la distanță. Aplicația permite să alegem categoria animalului – sub 10 kg până la peste 50 de kg, se acționează un motoraș și se selectează un anumit interval de timp astfel încât să curgă într-un bol o anumită cantitate de boabe de hrană pentru animale de companie. Dorim să extindem dispozitivul și cu un dispenser pentru ca animalele să poată bea apă”, a spus Mocan, studentă la Universitatea Tehnică Cluj-Napoca (UTCN).
De asemenea, aplicația înregistrează cantitatea de mâncare existentă și cea consumată, dar și temperatura și umiditatea din încăperea în care se află animalul de casă.
Potrivit Petruței Mocan, membrii echipei, din care au mai făcut parte Dănuț Pașcalău, Felician Vancea și Ionuț Morar, au lucrat cinci luni pentru crearea „Pet Feeder”, atât partea de software cât și de hard.
Un alt proiect prezentat în cadrul competiției este și „Automatic dispenser” care permite udarea florilor care sunt acasă, de la distanță, de către proprietar, prin intermediul unei aplicații pentru telefonul mobil.
„Avem un senzor care simte că solul din ghiveciul cu flori nu este destul de umed, transmite un impuls pompei care, la rândul ei transmite apă spre ghiveci. Proprietarul poate seta pompa pe mod automat sau manual, iar în acest din urmă caz se poate stabili intervalul de timp la care i se udă planta. Dacă un proprietar este plecat în concediu și lipsește o săptămână poate să își ude plantele de la distanță. Pe viitor ne gândim la extinderea acestui proiect și la nivel de sere, pentru udarea plantelor în mod automat”, a explicat studentul Ionuț Andrei Bude, membru al echipei „Omega”.
O altă echipă de studenți a expus „Smart Basket”, coșul inteligent de cumpărături care urmărește o persoană prin supermarket și cară singur produsele cumpărate.
Raul Lucian Bădiță, membru al echipei BB Team, a subliniat că acest coș îl scapă pe client de grija de a-l împinge prin magazin sau de a se uita tot timpul pe unde l-a lăsat.
„Coșul este controlat cu ajutorul unei aplicații de telefon mobil, care controlează viteza de deplasare și distanța”, a menționat acesta.
Decanul Facultății de Automatică și Calculatoare din cadrul UTCN, Liviu Miclea, a afirmat că evenimentul de la Cluj-Napoca este singura competiție de proiecte în domeniul Internet of Things (IoT) din România, la care participă 19 echipe formate din studenți și 6 echipe de liceeni.
„Internet of Things ne va afecta, sperăm pozitiv, pe fiecare dintre noi în condițiile în care discutăm, până în anul 2030, de 50 de miliarde de dispozitive care ne vor înconjura”, a precizat Miclea.