Prezent la Constanța, pentru deschiderea noului sezon estival, ministrul Turismului, Bogdan Trif, s-a declarat mulțumit de litoral, după ce a petrecut o noapte în Vama Veche.
„Și anul acesta, deschiderea sezonului estival a fost un succes. Am avut foarte mulți turiști, ceea ce este un lucru îmbucurător. Ca în fiecare an, am fost în Vamă (Vama Veche – n.r.). Cred că a fost un număr record de turiști, de petrecăreți. S-a distrat lumea până dimineață. Cred că este un bun start pentru sezonul estival și, cu siguranță, anul acesta o să avem un număr record de turiști la malul mării”, a declarat Bogdan Trif, miercuri, într-o conferință de presă organizată în Constanța.
Ministrul Turismului se așteaptă ca numărul turiștilor ce vor veni vara aceasta pe litoral să fie mare, și datorită voucherelor de vacanță.
„Vreau să vă spun că și anul acesta voucherele de vacanță o să fie acordate, deci așteptăm fără doar și poate ca un număr de bugetari care beneficiază de aceste vouchere de vacanță să aleagă litoralul”, a spus el.
La rândul său, prim-vicepreședintele Federației Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), Nicolae Bucovală, a declarat că, pentru acest sezon, au fost deja vândute aproximativ 70 la sută din locurile de cazare.
„La ora aceasta litoralul este vândut în proporție de 70 la sută. Deci mai avem pe undeva, începând cu 15 mai, să mai vindem 30 la sută din litoral. Stăm bine, chiar foarte bine. La capitolul investiții, am mai discutat de câte ori ne-am întâlnit, nu stăm rău. Se vede de la an la an că litoralul arată altfel”, a spus Nicolae Bucovală.
Pe de altă parte, Bogdan Trif a rugat presa ca, ori de câte apar știri negative despre litoralul românesc, să ofere și informații pozitive, pentru a nu-i îndepărta pe turiști.
„Industria turistică este extrem de sensibilă. Nu vreau să punem accent pe negativ. Se uită foarte multă lume la noi și orice vorbă a noastră este interpretată. De aceea vă rog foarte mult ca atunci când vedeți lucruri negative, puneți în balanță și dați și o știre pozitivă. Într-adevăr, negativul vinde și o știre negativă face un rating mult mai mare. Dar trebuie să aducem și servicii acestui sector. (…) În momentul în care arătăm doar ce este urât, oamenii, uitându-se la știri, în momentul în care văd doar rău, rău, aleg altă destinație. Deci trebuie să arătăm și lucrurile bune!”, a mai spus Bogdan Trif.