Primarul comunei Săpânța, Gheorghe Stan, a declarat, luni, corespondentului MEDIAFAX, că în urma autopsiei s-a constatat că pilotul nu a decedat în momentul prăbușirii și că ar mai fi putut trăi 24 de ore în urma impactului.
„Așteptăm să vină cei de la Poliția Transporturi să ridice epava elicopterului în cursul zilei de luni sau cel târziu marți. Să vedem dacă va fi dezmembrat sau va fi dus întreg cu o remorcă pentru continuarea cercetărilor. Concluzia de până acum este că a fost folosit pentru contrabandă cu țigări, avea niște chingi pe care stăteau coletele, care au fost aruncate în timpul zborului, dar la fața locului nu au mai fost descoperite țigări. După autopsia pilotului, s-a constatat că acesta nu a murit în momentul prăbușirii, ci că ar mai fi putut trăi 24 de ore. A suferit diverse răni, printre care și o fractură de femur”, a spus Stan.
Surse judiciare au declarat, luni, corespondentului MEDIAFAX, că altimetrul elicopterului era setat la o înălțime joasă, astfel încât să nu fie detectat de radare.
Incidentul de la Săpânța este cercetat și de specialiștii Autorității de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (AIAS).
Elicopterul a fost găsit recent, prăbușit în comuna Săpânța, județul Maramureș, iar pilotul era mort. Procurorii au deschis un dosar penal în acest caz, existând suspiciuni că aparatul de zbor ar fi fost folosit pentru traficul de țigări din Ucraina.
Potrivit primarului comunei Săpânța, pilotul era din Belarus, avea gradul de maior de aviație și a fost dat dispărut de autoritățile din țara sa la începutul lunii martie, după ce plecase spre Ucraina. Acesta a mai spus că aparatul nu a fost fabricat în serie, ci a fost construit de cineva care se pricepe.