Șeful Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor Vest, Sorin Susanu, a declarat, miercuri, corespondentului MEDIAFAX, că, în urma verificărilor care au vizat situația tramvaielor din oraș, Societatea de Transport Public Timișoara a primit o amendă de 15.000 de lei, din cauza neregulilor descoperite în tramvaiele vechi, fabricate în anii ’60.
De asemenea, inspectorii au constatat că cele peste 25 de tramvaie vechi din parcul societății nu sunt omologate.
„Pentru neregulile descoperite deja în tramvaiele vechi s-a aplicat o sancțiune de 15.000 de lei, pentru scaune deteriorate, elemente ruginite care pot pune în pericol clienții, lipsă de informări. Am solicitat în continuare să ni se pună la dispoziție acele acte necesare pentru legalitatea funcționării. Tramvaiele vechi nu au niciun fel de omologare pentru a putea funcționa. Se dovedește că ne-au mințit în adrese oficiale, spunând că au autorizație pentru întreținere căi rulante și reparații tramvaie, lucru care nu este adevărat, nu dețin astfel de autorizații, nu efectuează legal intervenții și reparații la tramvaie, iar pentru căile de rulare, cât și ceea ce înseamnă linia aeriană de alimentație cu curent, nu dețin formele legale. Astăzi, nu mai discutăm doar despre tramvaiele vechi, ci despre tot ce înseamnă transport public cu tramvaiele”, a afirmat Sorin Susanu.
Șeful Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor Vest a mai precizat că, marți, la sediul Prefecturii Timiș, a avut loc o ședință în cadrul căreia s-a discutat despre tramvaiele care circulă pe străzile Timișoarei. În cazul în care reprezentanții societății nu vor prezenta toate documentele solicitate, Sorin Susanu a precizat că există posibilitatea suspendării activității de transport public cu tramvaiul.
„Reprezentanții Autorității Feroviare Române, cei care emit aceste autorizații, au spus în mod foarte clar că ele nu există. Situația este mai mult decât delicată. După ce vom avea toate răspunsurile oficiale, inclusiv de la Autoritatea Feroviară Română, singurele măsuri care se vor putea aplica sunt cele de suspendare a activității. Ei ar fi trebuit să funcționeze legal, pun în pericol sănătatea călătorilor. Acea omologare ne spune dacă tramvaiele circulă în condiții optime sau nu, iar acea omologare nu există, că altfel ne-ar pune-o la dispoziție. Orice serviciu care este oferit consumatorilor și care pune în pericol securitatea și integritatea consumatorilor trebuie să fie oprit de îndată”, a declarat Sorin Susanu.
Pe de altă parte, reprezentanții Societății de Transport Public Timișoara au afirmat că autorizația în cazul tramvaielor vechi a expirat în luna aprilie. În acest moment, documentele în vederea obținerii autorizației au fost depuse la Autoritatea Feroviară Română, iar societatea așteaptă un răspuns.
„Autorizația a expirat în luna aprilie a acestui an, trebuia să depunem documentația, nu am depus-o la timp. Între timp am depus actele și așteptăm un răspuns. Tehnic, tramvaiele noastre corespund, chiar și cele fabricate în Germania (n.r. vechi). Sunt unele diferențe în ceea ce privește confortul, dar tehnic ele pot fi scoase pe traseu. În câteva zile vom obține autorizația”, a informat Societatea de Transport Public Timișoara.