Prima pagină » Știri » Problema cardurilor de sănătate s-a rezolvat. Au fost blocate mai bine de o lună. Anunțul CNAS

Problema cardurilor de sănătate s-a rezolvat. Au fost blocate mai bine de o lună. Anunțul CNAS

Problema cardurilor de sănătate s-a rezolvat. Au fost blocate mai bine de o lună. Anunțul CNAS
Începând de marți, 6 august, a fost reluată funcționarea Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate (PIAS), anunță Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS), într-un comunicat de presă remis Mediafax.

Astfel, conform reglementărilor legale, furnizorii de servicii medicale vor raporta online, în termen de 3 zile lucrătoare de la prestarea serviciului. Serviciile medicale vor fi semnate cu cardul, renunțându-se astfel la dispozițiile speciale utilizate pe perioada în care PIAS a fost indisponibilă online.

„În data de 1 august 2019, mare parte a problemelor PIAS a fost remediată de echipa mixtă formată din specialiști IT din sistemul de sănătate și din partea partenerilor care au contribuit la punerea în funcțiune a sistemului informatic. Ulterior, echipa tehnică a intervenit punctual acolo unde au fost depistate probleme care au cauzat imposibilitatea raportărilor zilnice sau lunare. Menționăm că, până la finalizarea unor contracte care să asigure mentenanța pentru toate componentele PIAS, echipa mixtă de specialiști va continua operațiunile de monitorizare și consolidare ale PIAS”, precizează CNAS, în comunicatul de presă remis Mediafax.

Procedurile de achiziție a serviciilor de mentenanță au fost elaborate și urmează să fie demarate.

„Această situație nu trebuie să se mai repete, trebuie să existe servicii de mentenanță care să asigure buna funcționare a tuturor componentelor sistemului și orice problem identificată să fie rezolvată punctual, la timp, astfel încât să nu mai provoace blocaje. Îmi cer scuze pacienților și furnizorilor pentru problemele cauzate de disfuncționalitățile din sistem, mai bine de o lună. Am demarat întâlniri cu reprezentanți ai organizațiilor profesionale din domeniul sănătații, pentru a identifica împreună soluții care să ducă la debirocratizarea activității medicilor și, implicit, la creșterea calității actului medical. Trebuie să facem în așa fel încât, în timpul unei consultații, medicul să acorde mai mult timp pacientului și mai puțin pentru treburile birocratice”, a declarat Vasile Ciurchea, Președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate.

Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a anunțat, pe 10 iulie, că platforma informatică a asigurărilor de sănătate este indisponibilă, astfel că toate serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale se acordă în regim off-line, însă președintele Asociației Medicilor de Familie București-Ilfov, Sandra Alexiu, a declarat, pentru Mediafax, că aceasta nu funcționează încă de pe 1 iulie.

Autor