Potrivit firmei de cercetare a pieței IHS Markit, marca americană a vândut, în perioada aprilie – iunie 2019, 35,5 milioane de smartphone-uri iPhone, în scădere cu 15% comparativ cu perioada similară din 2018. Analiștii de la IHS spun că acest lucru s-a întâmplat deoarece utilizatorii țin telefoanele Apple mai mult timp pentru a evita să cumpere modelele noi, scumpe.
Compania Apple a fost depășită de marca chineză Oppo, care a livrat, în T2, 36,2 milioane de unități, în creștere cu 13%.
Pe primele două poziții au rămas Samsung și Huawei. Cele două companii au livrat 75,1 milioane de smartphone-uri, respectiv 58,7 milioane de unități.
Marca Huawei nu a fost afectată semnificativ de sancțiunile impuse în SUA deoarece mulți chinezi au dat dovadă de patriotism și au cumpărat în număr mai mare telefoane produse de companie.
Sursa: IHS Markit
Potrivit datelor IHS, în topul celor mai mari producători de smartphone-uri nu apar mărci bine cunoscute în vest, precum Sony, HTC sau Nokia.
În perioada analizată, piața globală de smartphone-uri a consemnat un declin de 4%.
Foto: Pixabay