Primarul general, Gabriela Firea, a scris, săptămâna trecută pe Facebook că de la 1 septembrie circulația tramvaiului 41 va fi reluată.
Pe Podul Grant se va circula însă pe un singur fir, iar timpii de așteptare vor fi mai mari, asta în condițiile în care tramvaiul era oricum foarte aglomerat.
Așa cum se poate vedea din imaginile surprinse de reporterii Mediafax, pe Podul Grant a fost montată deja o joncțiune între cele două linii, astfel încât tramvaiele să treacă de pe o parte pe cealaltă, la capetele podului.
Vestea proastă pentru călători este că acest fir unic de pe Pod va afecta frecvența obișnuită a tramvaielor, ceea ce înseamnă practic timpi de așteptare mai mari.
„Se va circula «la paletă», cum se spune în popor, adică pe un singur fir. Se va circula alternativ. Un tramvai dintr-un sens va trece, iar celălalt va aștepta. Frecvența tramvaiului 41 va fi afectată. La frecvența care a circulat tramvaiul 41 nu se mai poate ajunge pe un singur fir. Dar oricum, este mai bine decât cu liniile navetă, care oricum vor rămâne și ele pe traseu”, a declarat, pentru Mediafax, Andrei Creci, director al Societății de Transport București.
Acesta a mai precizat pentru Mediafax că suplimentar se va înființa și linia navetă 643, cu cinci autobuze, care va funcționa între bucla Ghencea și Cora Lujerului.
Circulația tramvaielor pe linia 41 a fost suspendată, din 29 iunie până pe 1 septembrie, pentru efectuarea lucrărilor la Podul Ciurel, Podul Grant și stația de metrou din Drumul Taberei.
Zeci de autobuze au fost introduse în circulație pentru călătorii acelei linii.
În ceea ce privește fluxul de călători deservit de linia 41, traseul acestei linii este acoperit de 36 de tramvaie ce asigură o capacitate maximă de peste 7.000 călători/h/sens.
Podul Grant din Capitală a intrat în reparații capitale în această vară, iar lucrările vor dura 24 de luni, cu o investiție de aproximativ 11 milioane de euro.