Șeful ISU Maramureș, Pavel Baltaru, a declarat, luni, corespondentului MEDIAFAX, că membrii unei comisii mixte de la ISU, ITM și Poliția Transporturi vor căuta să identifice cauzele producerii deraierilor și vor verifica dacă societatea respectivă are toate avizele necesare.
„În cadrul ședinței Comitetului Județean pentru Situații de Urgență din cadrul Prefecturii Maramureș se constituie, luni, o comisie mixtă de control formată din reprezentanții mai multor instituții – ISU, ITM, Poliția Transporturi pentru a vedea din ce cauză apar aceste deraieri și disfuncționalități, dacă sunt luate toate măsurile, dacă sunt toate avizele necesare la societatea care administrează Mocănița. De asemenea, vor fi contactați și cei de la Oficiul Județean de Turism Maramureș sau cei de la CFR pe partea de șine”, a spus Baltaru.
Pe site-ul societății CFF Vișeu de Sus, turiștii sunt avertizați că orice călătorie cu trenurile turistice ale CFF Vișeu de Sus „are loc pe propria răspundere”.
„CFF Vișeu de Sus este o cale ferată forestieră, operată privat, care funcționează îndeosebi pentru transportul lemnului și de aceea nu se pot ridica pretenții în ceea ce privește transportul public de pasageri, condiții speciale de transport sau mersul trenurilor. Ora plecării, traseul și staționarea trenurilor se vor supune cerințelor producției și pot apărea oricând modificări. De aceea, nu există nicio garanție pentru anumite condiții de transport sau mersul trenurilor, chiar dacă acestea au fost deja publicate”, se arată în avertismentul citat.
Turiștii trebuie să respecte anumite norme și li se atrage atenția că șeful de tren are dreptul să interzică accesul în tren al anumitor persoane, pasagerii având voie să călătorească numai în vagoanele destinate transportului de persoane.
De asemenea se subliniază că, deoarece călătoria se face cu material rulant istoric, privilegiul de a călători în aceste vagoane cu valoare istorică compensează lipsa de confort care este, uneori, reproșată.
„Vă rugăm să arătați înțelegere posibilelor defecțiuni care pot apărea în timpul călătoriei și răbdare în cazul unor întărzieri. Vă rugăm să vă adaptați pretențiile personale ținând cont de faptul că transportul se efectueză pe o cale ferată istorică, cu utilaje construite în urmă cu peste o sută de ani. Dacă, din cauze tehnice sau meteorologice, călătoria va fi întreruptă, pentru rezolvarea oricăror neînțelegeri/neplăceri, personalul societății vă stă la dispoziție. Vă rugăm să vă adresați respectuos și să vă păstrați calmul”, se mai arată în textul citat.
În 10 august, locomotiva Mocăniței a deraiat pe Valea Vaserului, în județul Maramureș, iar 12 persoane au ajuns la spital, rănite. În trenul de linie îngustă se aflau aproximativ 200 de persoane.
Câteva zile mai târziu a deraiat un vagon al Mocăniței, însă nu au fost victime.
Traseul Mocăniței are o lungime de peste 46 de kilometri, o cursă zilnică tur-retur având o durată de cinci ore și jumătate, între orele 9 – 14.30.