„La 16 zile de când tronsonul de 21 km aflat la un procent fizic de 99% putea fi dat în trafic, ministrul Cuc și executanții lui din CNAIR au persistat în șantajarea constructorului și obligarea acestuia de a accepta o extindere a garanției tuturor lucrărilor de la 4 la 10 ani, neluând în calcul în niciun moment deschiderea autostrăzii”, au scris pe Facebook cei de la API.
Aceștia adaugă că inaugurarea austostrăzii devine incertă și că statul roman nu doar că nu va primi extinerea garanției cerute de ministrul Transporturilor, dar o va pierde și pe cea actuală, de 4 ani, pe lângă alte pierderi financiare dintr-un lung șir de procese.
„În concluzie, inaugurarea celor 21 de km devine incertă. Singurul lucru sigur este că statul român va pierde definitive garanția de 4 ani și că vom avea mulți ani de procese în urma cărora riscăm să plătim tot noi, contribuabilii români, daune financiare de zeci de milioane constructorului”, au scris cei de la API.
Ministrul Transporturilor Răzvan Cuc a declarat recent că autostrada Lugoj-Deva ar putea fi oferită traficului, iar problemele indentificate ar putea fi remediate și după deschiderea circulația, apreciind comportamentul constructorului spaniol al Lotului 4 drept un șantaj. „Lotul se putea deschide, dar ambiția acestui constructor de nu prelungi (perioada de garanție) și practic de a aplica un șantaj. Nu deschid în circulație decât dacă îmi accepți ca garanția să rămâna la 4 ani. Nu, ori acceptă condițiile statului român care sunt de bun simț și nu exagerăm cu nimic. Știți bine că termenul de implementare a proiectului a fost depășit. Îl reziliem, îl punem noi în trafic și facem noi lucrările care sunt”, a declarat Răzvan Cuc.
Compania spaniolă a mai fost penalizată în trecut, potrivit ministrului. „Până în acest moment a fost emisă o factură de penalități pentru acest antreprenor de 73 de milioane de lei pentru faptul că în urma indicațiilor care i-au fost date de CNAIR nu s-au respectat. Acea parte de penalități o să investighez de ce nu s-a pus în aplicare în 2018 de către fostul management, pentru că este un lucru foarte periculos. Dacă acei antreprenori nu fac ce trebuie să facă când vine forba de calitate. La calitate nu putem face rabat. Cu siguranță vor fi și alte penalități”, a mai declarat acesta.
Ministrul Transporturilor a dat un termen de remediere a problemelor identificate, spunând că în cazul în care acestea nu se vor rezolva va rezilia contractul.
Lotul 4 este executat de Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. – COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A.- Arcadis Eurometudes S.A.
Foto:Asociația Pro Infrastructură / Facebook