Serviciul de Telecomunicații Speciale precizează, într-un comunicat de presă, că apelul la 112 a fost preluat în data de 25 aprilie 2019 la orele 19:02:25, a fost procesat și transferat către Dispeceratul de Poliție al IPJ Sălaj.
„STS condamnă ferm atitudinea și limbajul operatoarei care a preluat cazul; modul de abordare în relația cu apelantul încalcă reglementările interne referitoare la etica și deontologia profesională, aducând atingere onoarei, reputației și demnității persoanelor cu care operatorul 112 a intrat în legătură în exercitarea atribuțiilor de serviciu; la nivelul instituției a început cercetarea privind modul de gestionare a apelului de către acest operator”, se arată în comunicatul menționat.
Pe perioada cercetării, operatorul 112 a fost pus la dispoziție conform Legii nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare și nu va mai opera în Centrul unic pentru apeluri de urgență.
„În virtutea atribuțiilor legale, subliniem faptul că operatorii 112 sunt instruiți să opereze apelurile în mod egal pentru toți apelanții, indiferent de naționalitatea acestora, de etnie, de nivelul de pregătire sau de gen; aplicarea de tratamente diferențiate în procesarea apelurilor de urgență este interzisă, fiind obligatorie respectarea întocmai a principiului egalității, fără nicio formă de discriminare.Vă asigurăm că instituția va lua cu celeritate cele mai drastice măsuri”, mai arată STS.
Precizările vin după ce „Libertatea” a relatat o discuție între o femeie de etnie romă și un operator 112. Femeia a sunat la 112 după ce a fost lovită în autogara din Zalău de către un șofer de microbuz pe 25 aprilie, însă operatorul 112 a jignit-o. Operatoarea le-ar fi numit „ciori” pe victimă și pe martoră.