Maxlimer este o navă în totalitate robotică și se vrea a fi prima ambarcațiune de suprafața care va traversa Atalanticul fără niciun om la bord.
Călătoria acestei nave ar putea fi „gazda” unor drone oceanice precum navele de tip cargo și petroliere.
Totuși, folosirea acestora la nivel global ar putea dura câțiva ani sau chiar decenii.
Maxlimer este un produs al SEA-KIT, o companie de tech maritimă, cu sediul în sud-estul Marii Britanii.
Scopul acesteia este de a crea nave mai ieftine și mai sigure decât cele controlate de oameni, cu personal la bord.
Ținând cont că nu va avea personal la bord, o navă robotică are mai mult spațiu pentru echipamentele necesare, precum bărci robotice sau submarine robotice care se pot lansa și se întoarce la nava „mamă”
singure.
De asemenea, lipsa personalului ar facilita și durata unei curse, ajungând să funcționezeîncontinuu până la 9 luni.
„Este robustă, este adaptabilă, are o suprafață mare d edepozitare”, a declarat directorul SEA-KIT, Ben Simpson. Aceasta poate transporta până la 21-22 de tone la un preț mult mai bun.
„Vasele SEA-KIT folosesc mai puțin de 5% din cantitate de combustibil pe care o navă cu personal la bord ar folosi-o”, a explicat Neil Tinmouth, chief operating officer la SEA-KIt pentru Daily Beast.
„Nava este revoluționară în ceea ce privește amprenta de carbon și impactul asupra mediului”, a continuat acesta.
Nava își va începe trasel pe Atlantic în prima jumătate a anului 2020.