„Serviciul de urgență 112 a trecut, în ultima vreme, printr-un val de critici, dar dorim să vă ilustrăm faptul că imaginea acestui serviciu nu este definitorie prin cazurile mediatizate, în ultima vreme”, informează Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS), printr-un comunicat de presă.
În acest sens, STS dă drept exemplu un caz din Mehedinți, când „domnul Ion” a sunat la 112 pentru a anunța că s-a rătăcit în pădure.
„Persoana, rănită la mână, nu cunoaștea detalii exacte referitoare la locul în care se afla, singura informație de localizare oferită operatorului 112 fiind între zona Pristol și Gârla Mare, Mehedinți.
După discuțiile preliminare în care s-a încercat reconstituirea traseului acestuia și a zonei posibile unde s-ar putea afla persoana, operatorul 112 din cadrul Centrului unic pentru apeluri de urgență Mehedinți a transferat apelul către agenții – Poliție, Ambulanță, Pompieri și Jandarmerie. După numai trei ore, ajutați de coordonatele din teren și indiciile oferite de către apelant, acesta a fost găsit, urmare a cooperării eficiente a echipajelor agențiilor specializate”, mai arată sursa citată.
În ultima perioadă, serviciul de urgență 112 a fost criticat din cauza unor incidente, cel mai notabil fiind cazul Caracal – în luna iulie, Alexandra Măceșanu a sunat de trei ori la 112, iar tânăra a fost localizată după 19 ore, însă a fost prea târziu.