Ministrul a spus că inspectori de la siguranța circulației și echipaje ale poliției vor controla tahografele camioanelor și timpii de conducere.
În același timp, prin ordin de ministru, companiile vor fi obligate să doteze mașinile cu scanere care pot identifica starea de oboseală a șoferilor, sau dispozitive care avertizează șoferul că mașina a ieșit de pe banda pe care circulă. „Firmele ar trebui să fie deschise la astfel de măsuri de securitate”, a spus Cuc.
În cazul accidentului din Ialomița, ministrul a spus că tahometrul camionului a fost recuperat, că este destul de avariat, dar că specialiști de la RAR, siguranța circulației și de la firma producătoare încearcă să acceseze datele, pentru a vedea cu ce viteză se deplasa mașina. „Drumul a fost marcat corespunzător, nu a fost o problemă de marcaje, de siguranță a circulației”, a spus ministrul.
Bilanțul final al accidentului rutier produs în zona localității Sfântul Gheorghe din Ialomița arată că 10 oameni au murit și șapte au fost răniți. Polițiștii rutieri au stabilit că accidentul s-a produs după ce un TIR a pătruns pe contrasens și a lovit microbuzul care ducea, sâmbătă dimineața, pasagerii spre locurile de muncă.