Mecanicii de la LegitStreetCars au făcut comparație pe standul de dyno între BMW-ul lor E39 M5 cu peste 600.000 km la bord și unul cu 130.000 km, scrie Jalopnik.
M5-ul cu mulți kilometri la activ a suferit o intervenție prin care țeava de evacuare și catalizatorul au fost îndepărtate, în timp ce M5-ul aproape „nou” (dacă ținem cont de kilometraj…) a rămas fără modificări (stock). De asemenea, a fost deconectat debimetrul de aer (MAF) și s-a reglat modul Alpha N.
Alpha N este termenul folosit de producătorii DME (Digital Motor Electronics) pentru a descrie un mod de funcționare. Cele mai multe mașini germane dispun de un senzor de debit de aer (MAF), care oferă manevrabilitate optimă și controlul emisiilor. Îndepărtarea MAF în cazul celor mai multe modele BMW forțează dispozitivele electronice să funcționeze în modul Alpha N. Alpha N nu este creat de piața aftermarket, ci mai degrabă o funcție integrată de siguranță pentru motor, în cazul în care MAF se defectează.
Modificările au fost făcute în cazul ambelor mașini BMW din experiment.
Când au fost operate aceleași modificări ale ECU (Electronic Control Unit) în cazul ambelor mașini și au fost deconectați senzorii debimetru, diferența între cele două valori era de circa 20 de cai-putere, deloc mult, spun specialiștii.
Se pare că lecția a fost dată: este cunoscut faptul că o mașină care „stă” nu va mai funcționa optim, după o anumită perioadă de timp. Morala: Bucură-te de mașina ta și nu o ține în garaj, pentru că oricum îmbătrânește pe zi ce trece…