În timp ce mii de mașini rulează, în fiecare zi, pe liniile de producție la sediul Volkswagen, un grup de măcelari germani se agită în jurul unei mese, la prânz, pentru a inspecta, mirosi și degusta cu grijă un produs diferit: cârnații currywurst.
Currywurst – în esență, un bratwurst la grătar într-un amestec de ketchup și pulbere de curry – este unul dintre cele mai populare alimente din Germania, mai ales la cantinele Volkswagen din nordul orașului german Wolfsburg.
Având 70 milioane de metri pătrați, fabrica Wolfsburg este cea mai mare fabrică din lume, cu 60.000 de angajați, atât de mulți încât într-o măcelărie internă se produc, anual, 6,7 milioane de cârnați currywurst marca Volkswagen. 40% dintre acești cârnați – 2,5 milioane în 2018 – se consumă doar la fabricile germane Volkswagen.
La fabrica din Wolfsburg, acești cârnați – împreună cu un sos currywurst marca Volkswagen – sunt serviți pentru micul-dejun, prânz și cină la zeci de restaurante și cantine.
Dar, de când măcelarul intern al companiei a început să producă currywurst-ul, în 1973, folosind o rețetă secretă, acest produs a devenit atât de popular, încât marea majoritate este vândută, în prezent, în supermarket-urile importante și în gospodăriile din toată țara. Un pachet de cinci cârnați și o sticlă de ketchup condimentat Volkswagen costă în jur de 10 dolari.
Cârnații au o lungime de aproximativ 5 sau 10 cm, „și, dacă i-ați aduna pe toți, ați avea un șir care se va întinde de la Wolfsburg până la Barcelona”, spune purtătorul de cuvânt al Volkswagen, Torsten Cramm, conform sursei citate.