Mesajele au atras asupra celui mai mare producător de avioane din lume o solicitare imediată a autorităților de reglementare din SUA prin care i se cer explicații și un nou apel către Boeing să-și verifice managementul, în timp ce aeronavele companiei sunt încă reținute la sol după cele două accidente fatale.
În mesajele dintre doi angajați, pilotul tehnic șef de atunci al modelului 737 MAX, Mark Forkner, a declarat că așa-numitul sistem anti-staționare MCAS din avion a fost „înclinat” în timpul simulării zborului. Sistemul este suspectat ca motiv al prăbușirilor din Indonezia și Etiopia, care au ucis împreună 346 de persoane.
Mesajele par să fie primele informații făcute publice, potrivit cărora sistemul MCAS a fost instabil în timpul testării înainte ca aeronava să intre în serviciu.
Administrația Federală a Aviației (FAA) a solicitat executivului Boeing, Dennis Muilenburg, să dea o explicație „imediată” pentru întârzierea de a preda documentul descoperit de Boeing în urmă cu câteva luni.
Descoperirea a avut loc cu câteva zile înainte ca Muilenburg, care a fost eliminat de consiliul de administrație săptămâna trecută, să depună mărturie în fața Congresului.
„Aceste mesaje indică faptul că Boeing a protejat informațiile infracționale față de FAA, fapt extrem de deranjant”, a afirmat Peter DeFazio, președintele Comitetului de Transport al Camerei Reprezentanților din SUA.
Boeing se luptă să-și pună în funcțiune cel mai bine vândut avion, 737 MAX, în urma unei interdicții de a funcționa din martie, provocată de cele două accidente care au ucis un total de 346 de persoane în Etiopia și Indonezia.