„Începând cu anul 2019 se va efectua recensământul animalelor cu proprietar/deținător legal de pe raza Municipiului București, care se va efectua pe o perioadă de doi ani. Pe perioada desfășurării recensământului, proprietarii animalelor au posibilitatea declarării acestora, personal sau digital, în vederea înregistrării acestora”, se arată în proiectul aflat pe ordinea de zi a ședinței CGMB de joi.
Potrivit documentului, declararea se poate realiza personal la sediul Autorității pentru Supravegherea și Protecția Animalelor (ASPA) și în alte locații stabilite ulterior sau digital, prin transmiterea online a informațiilor către ASPA.
În cazul decesului sau înstrăinării animalului, proprietarii au obligația de a informa ASPA în termen de 15 zile, pentru modificarea datelor.
De asemenea, proprietarii au obligația de a transmite în termen de 15 zile fătarea de pui de către animalele aflate deja în proprietate.
Refuzul de a furniza date sau transmiterea unor date eronate se vor sancționa cu amendă între 500 și 1.000 de lei, potrivit proiectului.
Neinformarea decesului unui animal în termen de 15 zile se va sancționa cu amendă între 400 și 600 de lei. Cu aceeași sumă vor fi amendați și cei care nu vor informa ASPA în timp de 15 zile dacă animalele pe care le dețin au fătat.
Obiectivele generale ale proiectului sunt: Realizarea unei baze de date cu privire la numărul de animale cu proprietar legal existent în Capitală; controlul reproducției animalelor de rasă comună, cu proprietar; împiedicarea abandonului puilor animalelor de rasă comună și animalelor adulte pe domeniul public al Capitalei; responsabilizarea proprietarilor cu privire la obligațiile ce le revin referitoare la creșterea și întreținerea animalelor.