În România, persoanele care nu mai văd numărul de like-uri ale postărilor de pe Instagram,au fost selectate pentru test.
Compania crede că mulți utilizatori sunt afectați emoțional de numărul de like-uri pe care postările lor le primesc, iar ascunderea acestui număr ar putea să îi ajute pe aceștia să treacă peste frica de a publica anumite fotografii pe Instagram. Astfel, doar utilizatorii vor putea să își vadă numărul real de like-uri, iar utilizatorii care văd postarea în news feed vor putea vedea doar unul sau doi prieteni care au reacționat.
Decizia nu este finală, iar după terminarea perioadei de testare, totul s-ar putea întoarce la normal.
Pe perioada testării în alte regiuni influencerii cu 5-20 de mii de fani au înregistrat scăderi în numărul de like-uri. Cele mai grave scăderi au fost înregistrate în Brazilia și Australia, unde like-urile au scăzut cu 15%, în timp ce în Japonia și UK au fost înregistrate scăderi mai mici de 5, respectiv 3%.
Această schimbare, dacă va deveni permanentă, va fi o problemă pentru agențiile care lucrează cu influenceri, care nu vor mai avea acces rapid la statistici pe baza campaniilor derulate și care vor trebui să se bazeze pe ceea ce raportează influencerii și să aibă încredere că aceștia raportează corect. Instagram nu are încă o interfață care să ofere acces altor utilizatori la statisticile unui user.