„Eu mă așteptam ca primele mașini să rămână în țară, mai ales că este 1 Decembrie…, poate nu pentru toți…”, comentează un utilizator Facebook pe pagina companiei.
Un alt utilizator îi răspunde că e mai bine ca mașinile să plece deoarece contribuie mai bine la economie dacă le exportă. „De acord, însă contextul nu este bine ales…. și măcar primele 10, 20 ,100… dacă tot vor să marcheze 1 Decembrie, puteau rămâne în țară”, îi răspunde primul.
„Primul tren – pe care sunt transportate aproape 300 de mașini – a fost încărcat deja cu destinația Flushing, Olanda. Ulterior, acestea vor fi transportate pe vapor către Marea Britanie. Suntem foarte bucuroși că lansarea noului model se desfășoară conform planului. Echipa de lansare a lui Ford Puma, echipa Ford Craiova și furnizorii noștri au făcut o treabă excelentă”, a declarat Ian Pearson, președintele Ford România și directorul fabricii Ford Craiova.
Pe măsură ce producția avansează, Ford va continua să trimită unități ale modelului Puma în toate țările din Uniunea Europeană, pentru a sprijini lansarea comercială care va demara în ianuarie.
Ford a început producția noului SUV Puma în luna octombrie 2019. Pentru lansarea acestui nou model, compania a investit 200 de milioane de euro și a finalizat în acest an procesul de recrutare a aproximativ 1700 de noi angajați: operatori de bază și personal calificat.
Ford Puma este primul model care beneficiază de un sistem de propulsie cu tehnologie hibridă. Acest nou model i se alătură pe linia de producție binecunoscutului Ford EcoSport.
În acest moment, Ford Craiova are aproximativ 6200 de angajați care lucrează în trei și patru ture atât pentru producția de vehicule, cât și pentru cea de motoare.
Pe lângă cele două SUV-uri, EcoSport și Puma, Ford produce la Craiova motorul de 1.0 litri EcoBoost în variantele 95 CP, 125 CP, 125 CP mHEV și 155 CP mHEV.
Investiția totală a Ford la Craiova se ridică la aproximativ 1,5 miliarde euro de la preluarea uzinei în 2008.
Foto: Ford / Facebook