Guvernul Orban ar urma să vină cu o nouă taxă auto sau cu un „impozit variabil”.
„Cred că trebuie să fie concepută ca o taxă de poluare și cuantumul taxei să depindă de cantitatea de noxe care sunt eliberate în atmosferă. Formulele care au fost încercate au intrat în contradicție cu reglementările la nivel european. Se știe că taxele indirecte trebuie să respecte reglementările europene.
Această taxă este o taxă indirectă. Evident, ea poate fi gândită și ca un impozit pe proprietate, variabil. Și aici există riscul să contravenim principiului că o taxă depinde de valoarea unui bun. Când vom ajunge la o formulă care să fie acceptabilă la nivelul Comisiei Europene, vom anunța public.
Vă mai spun un lucru: decât să mai venim iarăși cu o taxă ca să mai luăm niște bani de la proprietarii de mașini și după aceea să trebuiască să îi dăm înapoi, mai bine măsurăm de șapte ori și stabilim ceea ce suntem siguri că va fi acceptat la nivelul instituțiilor europene”, a declarat, la începutul lunii noiembrie, Ludovic Orban.
Istoria recentă a taxei auto este una zbuciumată.
Taxa a fost eliminată la 1 februarie 2017, iar Fiscul a returnat apoi banii celor care au achitat-o.