O decizie cu privire la lansarea unui avion, pentru 220-270 de pasageri, care părea iminentă acum un an, a fost deja amânată, deoarece Boeing s-a preocupat în special de situația 737 MAX, după două prăbușiri și interzicerea zborurilor cu respectivul aparat de zbor.
Dar la câteva zile după ce a preluat conducerea companiei, cu mandatul de a scoate pe Boeing din criza reputațională ce durează de 10 luni, Dave Calhoun a declarat că terenul de joc s-a schimbat.
„Vom începe, din nou, cu o coală de hârtie curată. Aștept cu nerăbdare asta „, a spus Calhoun jurnaliștilor. El a vorbit și despre o nouă abordare a pieței.
Un purtător de cuvânt al lui Boeing a declarat că Calhoun a comandat un nou studiu cu privire la ce fel de aeronave sunt necesare pe piață. Aeronavele noi, de obicei, necesită cel puțin 6-7 ani pentru a apărea pe piață odată ce se ia o decizie, dar Boeing își propune să reducă acest termen, în parte, folosind tehnologii digitale și noi modele de afaceri.
Calhoun „a cerut echipei să facă o evaluare a pieței viitoare și ce fel de avion este necesar pentru piața viitoare”, a declarat purtătorul de cuvânt Gordon Johndroe.
Menționând că evaluările inițiale privind un nou mediu-curier au fost făcute acum aproximativ doi ani și jumătate, el a spus că noul studiu se va „baza pe ceea ce am învățat… în proiectare și producție”.
Noul aparat de zbor era menit să acopere golul dintre a fost proiectat pentru a ocupa zona dintre avioanele cu fuzelaj îngust, cum este 737 MAX și avioanele cu fuzelaj larg, precum 787. Dar cea mai mare parte a efortului s-a îndreptat spre un nou sistem de producție, conceput nu numai pentru a sprijini noul avion, ci pentru a pune bazele pentru următoarea aeronavă după 737 MAX.
Calhoun a spus că se aștepta ca MAX, a cărui revenire la serviciu a fost amânată din nou la începutul acestei săptămâni, să-și reia locul anterior pe piață și să rămână în serviciu timp de o generație.
Boeing a rămas în urma Airbus în privința vânzărilor, pentru cea mai importantă categorie de avioane, cele cu fuselaj îngust, precum Airbus A321neo, cu 200-240 de locuri, care se suprapune cu nișa vizată de proeictul Boeing. Dacă decizia privind noul aparat va întârzia, Boeing riscă să piardă cea mai bună parte a pieței, mai ales după ce Airbus a încheiat contracte cu două mari companii aeriene din SUA, spun analiștii.
Analiștii se mai întreabă dacă Boeing, care se confruntă, pentru criza 737 MAX cu costuri echivalente cu un nou program, precum și cu întârzieri la noul său avion de mare capacitate 777X al cărui prim zbor este programat pentru vineri, poate suporta un proiect atât de costisitor acum.