În contextul declarării pandemiei de coronavirus și după ce Consiliului Patronatelor Bancare din România a recomandat clienților să limiteze vizitele la agenții, CEC Bank a anunțat joi lansarea procesul de contractare online, la distanță a serviciilor bancare, prin lansarea pachetului „Bun venit”.
Pachetul „Bun venit” include un cont curent, emiterea unui card de debit și acces la Mobile Banking. Contul curent și accesul la Mobile Banking se activează instant, după finalizarea procesului de înregistrare online, iar cardul se emite si se trimite prin poștă la adresa indicată, se arată într-un comunicat de presă transmis joi.
„Extinderea serviciilor și a bazei de clienți inclusiv prin atragerea de clienți la distanță, din România și din diaspora este parte din planul de afaceri al CEC Bank, agreat cu Comisia Europeană în procesul de aprobare a majorării de capital, în condiții de piață. Deschiderea conturilor de la distanță, 100% online, fără deplasări la ghișeele băncii și fără hârtii este parte din soluția pe care o oferim celor pentru care timpul este o resursă prețioasă”, a declarat Bogdan Neacșu, președinte director general al CEC Bank.
Pentru deschiderea 100% online a contului se accesează pagina dedicată de pe site-ul cec.ro și se parcurge fluxul pentru activarea serviciilor. Sunt necesare cartea de identitate românească, un telefon mobil sau un calculator cu camera video și cu acces la Internet.
Serviciile bancare pot fi accesate atât de clienții din România, cât și de cei din diaspora.
Pentru deschiderea de conturi de la distanță, CEC Bank se bazează atât pe algoritmi de inteligență artificială pentru recunoașterea actelor de identitate cât și pentru recunoaștere facială, dar și pe o verificare personală, realizată de către angajați ai băncii, în cadrul unui scurt apel video. Lansarea serviciilor bancare de la distanță a presupus dezvoltarea platformei IT necesare folosind atât resurse interne, cât și servicii specializate din surse externe, precum soluțiile pentru recunoașterea datelor și pentru recunoaștere facială. De asemenea, pentru serviciile de inrolare online, CEC Bank a colaborat cu un start-up românesc, FintechOS.
Comisioanele de administrare sunt ZERO pentru clienții care au un rulaj lunar de peste 700 de lei, altfel aplicându-se un comision de 5,9 lei/lună.
CEC Bank, fondată în 1864, are în prezent peste 2 milioane de clienți, cea mai extinsă rețea națională, cu peste 1.000 de sucursale și unități teritoriale și active de 29,3 miliarde lei, la sfârșitul anului 2018. Statul român, prin Ministerul Finanțelor Publice, este unicul acționar al CEC Bank.