Pandemia de coronavirus ascute săbiile între multinaționale. Google intră în război cu Amazon prin această mutare: le permite comercianților să folosească gratuit serviciul său de cumpărături online! Google Shopping este în competiţie directă cu Amazon pe segmentul publicităţii orientate.
Colosul Google, lider mondial al căutărilor pe Internet, a anunţat marţi, 21 aprilie, că toți comercianții/ vânzătorii americani vor putea să-şi distribuie gratuit produsele pe platforma Google Shopping. Oferta este valabilă doar până la sfârşitul lunii aprilie, dar planul șefilor este cu bătaie lungă. Până la finalul anului 2020, Google își propune să iasă pe piață cu o ofertă identică pentru comercianţii din lumea întreagă!
Până acum, scrie The Verge, de Google Shopping se foloseau doar companiile care plăteau o taxă de promovare a bunurilor prin reclame difuzate pe motorul de căutare.
Decizia conducerii Google are legătură cu închiderea magazinelor tradiţionale din cauza pandemiei de coronavirus. Pentru a facilita tranzacțiile pe platforma sa, compania americană va colabora şi cu serviciul de plată PayPal.
Lider mondial al comerţului electronic, Amazon funcţionează pe un model economic similar şi obţine venituri tot mai mari din publicitate.
Odată cu declanșarea pandemiei de Covid-19 şi impunerea unor măsuri de izolare, cumpărăturile online au cunoscut o amploare fără precedent în toată lumea. Și nu numai la categoria de produse alimentare, ci şi pentru cele menajere sau de alte tipuri.