Prima pagină » Economic » SONDAJ. Peste o treime dintre companiile din România și-au pierdut mai bine de jumătate dintre clienți

SONDAJ. Peste o treime dintre companiile din România și-au pierdut mai bine de jumătate dintre clienți

SONDAJ. Peste o treime dintre companiile din România și-au pierdut mai bine de jumătate dintre clienți

Mai bine de o treime dintre IMM-uri declară că cifra de afaceri pe durata epidemiei a scăzut la jumătate față de aceeași perioadă a anului trecut, iar peste 34% dintre firme și-au pierdut mai mult de 50% dintre clienți.

De asemenea, mai mult de jumătate (54%), consideră că există și beneficii care pot fi extrase din parcurgerea acestei perioade de administrare a situației de criză, arată un sondaj realizat de Clubul Oamenilor de Afaceri Liberali (COAL), citat de MEDIAFAX.

Eșantionul a cuprins 530 de respondenți: antreprenori, liberi profesioniști și reprezentanți ai mediului de afaceri în poziție de middle și top management, din industrii precum HoReCa, Turism, Transport, Evenimente, Comerț online și offline, Servicii, Producție, Consultanță, IT, Marketing & PR. Sondajul s-a desfășurat online, în perioada 15 – 30 aprilie 2020. 80% dintre respondenți provin din zona microîntreprinderilor și întreprinderilor mici.

Doar 18% dintre firmele chestionate au declarat că activitatea lor s-a desfășurat în mod normal pe perioada crizei pandemice, fără a fi redusă, în timp ce 45% și-au scăzut activitatea cu peste 50%. Cu toate acestea, un procent de aproape 80% și-au păstrat intactă echipa și nu au efectuat concedieri. În ceea ce privește varianta de șomaj tehnic, pentru aceasta au optat un sfert dintre firme, pentru mai mult de jumătate din numărul angajaților lor. Pe de altă parte, 60% dintre acestea nu au apelat deloc la șomajul tehnic.

Reprezentanții companiilor, mulțumiți de o parte din deciziile Guvernului

În ceea ce privește încrederea în autorități și în modul de gestionare a acestei crize, sondajul COAL arată că peste 66% se declară satisfăcuți, mulțumiți și foarte mulțumiți de acțiunile luate de către Guvern. Printre cele mai apreciate atribute pozitive în gestionarea crizei s-au detașat: viteza de reacție (40%), cunoașterea problemei (39%), măsurile sociale (34%). Printre cele menționate ca negative se numără măsurile economice (62%), coordonarea instituțională (40%) și comunicarea (34%). Totodată, peste 85% dintre cei chestionați consideră că actualul Guvern ar trebui să folosească această situație de urgență în sensul unor transformări sistemice și a unor reforme în regim accelerat.

Aproape 90% consideră ca necesară, dezvoltarea în România, a unei infrastructuri proprii pentru producerea substanțelor, echipamentelor și aparaturii medicale implicate în combaterea unei pandemii, fără să mai existe o dependență de importuri. O strategia precum „Produs în România, Consumat în România” se bucură de o susținere foarte mare. Peste 60% din respondenți consideră că o astfel de strategie ar avea un impact mare sau foarte mare.

În privința impactului asupra globalizării, circa 80% consideră că la nivel global vor avea loc schimbări dramatice și 55% consideră că România ar trebui să diminueze raportarea la contextul global, printr-o abordare națională și un protecționism economic.

Citește și