Singurul Ferrari din Brazilia fabricat în 1975 aparține unui român, Ferry Lazăr.
Un Ferrari Dino 208 GT4 fabricat în 1975 și confiscat în 2004, care a aparținut unui român, ruginește într-un cimitir de mașini de cel puțin zece ani. Este singurul exemplar înregistrat în Brazilia fabricat în 1975 și nu poate fi vândut legal, nici măcar pe bucăți.
Ferrari ruginit este mult mai mult decât un vehicul rar lăsat să ruginească: simbolizează una dintre ultimele amintiri materiale pe care un fiu le are de la tatăl său, de care a trăit departe aparoape toată viața. Omul de afaceri Bruno Danilo Richter Lazăr, de 34 de ani, rezident în Sao Paulo, este fiul lui Ferry Lazar, românul care a cumpărat Ferrari-ul Dino 208 GT4 în 1985.
Românul a murit în 2014. Bruno a povestit că nu și-a dorit să moștenească ceva de la tatăl său, însă a visat să recupereze automobilul de care a fost îndrăgostit Ferry Lazăr. Născut în România, Ferry a emigrat în Brazilia cu toată familia, de origine evreiască, după Al Doilea Război Mondial.
Printre amintirile pe care le păstrează Bruno este turul pe care l-a făcut cu tatăl său la bordul Ferrari-ului pe Avenida Paulista, în urmă cu mai bine de 20 de ani, când era adolescent. „A fost ultima dată când am văzut mașina mișcându-se, practic nouă, cu totul funcțional. Mașina era albastră.”, își amintește el. Potrivit Poliției Civile, în 2002 Lazăr a dus Dino 208 GT4 albastru pentru reparații într-un atelier. La întoarcere, atelierul se închisese și mașina dispăruse.
De atunci nu a mai găsit-o și abia acum a apărut, galbenă și ruginită. Bruno a mai declarat că va încerca să intre în posesia ei, să o repare și să o vândă în scopuri caritabile, dorind să păstreze doar volanul.
Un Ferrari identic cu cel al lui Lazăr, în stare bună, valorează astăzi între 40.000 și 80.000 de euro.