Adrian Grigore, pilot de raliu, a dezbătut, la GÂNDUL LIVE, cazul motociclistului de 40 de ani care a accidentat mortal un copil de 10 ani în apropierea stației STB Pridvorului din sectorul 4 al Capitalei.
„Din păcate lucrurile astea se întâmplă. Ultimele statistici de acum o lună arată că România este în continuare pe primul loc la accidentele rutiere. Îmi pare rău mai ales când e vorba de un copil, dar trebuie să ținem cont de niște lucruri. Încercăm să îi educăm de la grădiniță, ce riscuri sunt și cum pot să se păzească singuri.
Cât timp părinții nu îi educă noi nu prea avem ce să facem. E mult mai greu de gestionat o situație pe două roți. Eu merg cu un scuter, să scurtez timpul, dar nu merg mai tare decât cu mașina. Trebuie să înțelegem că toate lucrurile, eu, colegii din Campionat, am realizat că nu se aplică la mașini, ci pe două roți. Trebuie să anticipezi.
Există două tipuri de motocicliști: profesioniști, care merg de la A la B și unii care încearcă să își demonstreze niște lucruri, ceva ce lipsește ca bărbați. Vor să meargă exotic, tare. Tipul de 40 de ani nu dorea să demonstreze ceva. Departe de mine gândul că ar fi încercat ceva năstrușnic.
Ridici piciorul de pe accelerație, la trecere, frânezi, ca să nu fie cineva. Trecerea de pietoni este facultativă, înlesnește să traversezi strada, nu înseamnă că se ridică un zid. Poți merge cu 20 km la oră și dacă într-un metru-doi îți sare un om în față, îl vei accidenta ușor. Deși o tonă de fier îți produce daună chiar și la 10 km/h. Avem obligația să ne asigurăm, trecerea nu te salvează. Dacă nu se întâmplă acest lucru, stăm pe loc.
Pentru un șofer care merge cu 40-50 km/h și ar putea fi surprins de noi. Sunt mai multe categorii, două de motocicliști, două-trei de șoferi. Părerea mea că unii vor să demonstreze lucruri.
Cei care fac cascadorii vor să demonstreze ceva, le lipsește ceva bărbătesc și vor să suplimenteze.
La motocicleta de viteză ai nevoie de reacții foarte rapide. Orice persoană care își cumpără o motocicletă peste 125-250 ccm, să facă un curs. M-am ferit să le arăt oamenilor tragedii cu sânge pe jos, dar avem impresia că nouă nu ni se poate întâmpla.
Nu faci curs, nu ai voie să mergi pe stradă. Noi vorbim și ne răcim gura degeaba. Cât timp nu simțim pe pielea noastră, nu ne vom schimba.
Suntem conștienți că trecerea de pietoni nu are nu zid, că nu se oprește Universul în jurul ei. Noi trebuie să fim cu creierii la noi, conștienți, să ne asigurăm.
În România în ultimii ani avem niște locuri special amenajate, circuite se numesc. Avem locuri unde să mergem și să vedem ce se poate întâmpla. Eu am un scuter. În primele două zile m-am dus cu un amic de al meu motociclist de enduro, am mers în parcarea unui supermarket. În cel mai rău caz mă juleam, nu loveam pe nimeni. La fel ca și la mașini, lumea nu înțelege că te joci cu o greutate și o viteză. Degeaba ai experiență.
Dacă eu merg cu 145 km/h, un pic peste limită, Poliția Rutieră nu te oprește, au o toleranță. Dacă cineva este cu 125-130 km/h, în depășire, acei 10-15 km/h fac diferența. Eu dau flashuri ca să nu intre în depășire cu 125. E o chestie de bun simț”, a declarat pilotul la GÂNDUL LIVE.
Desi paramedicii i-au acordat îngrijiri medicale atât copilului, cât și motociclistului, minorul nu a reușit să supraviețuiască. Din informațiile primite de la față locului, se pare că motociclistul a trecut pe roșu.
Un minor în vârstă de aproximativ 10 ani a fost lovit, în urmă cu puțin timp, în apropierea stației STB Pridvorului din sectorul 4 al Capitalei. Băiatul a fost accidentat în timp ce traversa partea carosabilă. Atât minorul, cât și motociclistul sunt răniți.