Un procent de 38% dintre români (4 din 10 respondenți în cadrul unui studiu) ar fi dispuși să plătească un abonament pentru parcajele din centrele comerciale cuprins în intervalul 75-150 de lei lunar, în condițiile în care acest serviciu ar fi disponibil și ei ar locui sau ar lucra în proximitatea unor astfel de facilități.
În altă ordine de idei, experții Reveal Marketing Research, cei care au realizat cercetarea, susțin că parcările amenajate, cu plată, din centrele comerciale, sunt preferate de 1 din 3 respondenți atunci când vizitează acest tip de spații.
Ca atare, atunci când vine vorba despre confortul și siguranța oferite de parcările amenajate, românii intervievați vor să evite probleme cum sunt dificultatea găsirii unui loc liber pe stradă (77%) sau distanța mare de la mașină față de locul în care trebuie să ajungă (49%).
Tot în acest context, 47% dintre intervievați se tem că mașina parcată în locuri neamenajate nu este în siguranță sau că ar bloca un loc ce aparține altcuiva (26%).
În ceea ce privește nevoile și așteptările românilor cu privire la parcajul amenajat, 9 din 10 respondenți clasează asigurarea protecției autoturismului ca fiind de o importanță majoră pentru ei, acest aspect aflându-se pe primul loc în rândul mențiunilor celor intervievați (89%).
Rezultatele cercetării date publicității au relevat un alt aspect important, și anume acela al accesibilității, atunci când vine vorba de locurile de parcare.
Mai exact, numărul de locuri de parcare, găsirea rapidă a unui loc de parcare și a automatelor sunt criterii considerate importante ori foarte importante pentru 87% dintre respondenți, iar modalitățile multiple de plată (card, cash, SMS) sunt relevante pentru 84% dintre români.
Pentru cei mai tineri dintre intervievați (cei cu vârsta până în 30 de ani), modernitatea (să folosească cele mai noi tehnologii) reprezintă un criteriu ce cântărește semnificativ pentru ei în evaluarea unei parcări (66% față de 58%, procent pe întreaga populație).
Studiul realizat de sursa citată arată totodată că aproape jumătate dintre români (46%) vizitează centre comerciale de 2-3 ori pe săptămână, iar 13% aproape zilnic. Mijlocul de transport preferat de către aceștia pentru a ajunge la în zonele de cumpărături este mașina.
Pentru respondenți, a face cumpărături rămâne o activitate de răsfăț și de relaxare. Astfel, în topul criteriilor de alegere a unui centru comercial, intervievații au plasat diversitatea magazinelor (82%), familiaritatea (să fi avut o experiență anterioară plăcută) 81%, respectiv pentru a avea o experiență completă – spații de agrement, food court, loc de joacă, parcare amenajată etc (76%).
Facilitatea unei parcări moderne într-un centru comercial este și ea importantă pentru 7 din 10 români. Ei consideră acest aspect ca fiind important și foarte important, în special pentru cei mai tineri dintre aceștia – milenialii (84%).
Folosirea unei parcări organizate (cu bariere și casierie/automate de plată) este importantă în ocazii precum mersul la film sau în spații de agrement, când stau mai mult de trei ore în centrul comercial sau când merg însoțiți de familie.
Nu în ultimul rând, chiar dacă pandemia de COVID-19 a impus unele măsuri de distanțare socială, atribute precum să nu fie într-o zonă aglomerată sau să nu fie un centru comercial aglomerat se situează pe ultimele locuri ca importanță pentru respondenți, cu procentele 60% respectiv 58%.
Reveal Marketing Research, împreună cu Tritech Group, a realizat un studiu vizând comportamentul subiecților din mediul urban privind nevoile lor referitoare la facilitățile de parcare oferite de centrele comerciale și vizitele lor în diferite locații de cumpărare precum mall-uri sau centre comerciale.
Subiecții provin din orașe cu peste 100.000 de locuitori, cercetarea fiind realizată în perioada 10-15 iunie 2020.
La studiu au luat parte 817 de respondenți, 310 de femei și 506 bărbați, cu vârsta de peste 18 ani, șoferi ce folosesc maşina cel puțin de 2-3 ori pe lună. Metoda de colectare a fost chestionarul online, marja de eroare fiind de +/-3%.