Consumatorii din zona euro au revenit în masă la cumpărături în luna mai, în contextul relaxării măsurilor impuse pentru limitarea răspândirii COVID-19, arată estimările Eurostat publicate luni.
Astfel, datele Oficiului de Statistică al Uniunii Europene indică o revenire în forță a vânzărilor în sectorul de retail, după scăderile record înregistrate în martie și aprilie, informează site-ul agenției de presă Reuters.
Vânzările din acest sector în cele 19 state membre ale zonei euro au crescut cu 17,8% în mai față de aprilie, cea mai mare creștere din 1999, potrivit Eurostat.
Creșterea a depășit estimările inițiale, de 15% pe lună.
Comparativ cu luna mai 2019, vânzările sunt, totuși, cu 5,1% mai scăzute, ceea ce arată că revenirea este departe. Cu toate acestea, scăderea este mai mică decât cele 7,5 procente estimate de economiști anterior.
Creșterea înregistrată în luna mai comparativ cu aprilie reușește să echilibreze oarecum pierderile din lunile martie și aprilie, când vânzările au scăzut puternic.
Vânzările de îmbrăcăminte și încălțăminte, sectorul cel mai afectat în perioada restricțiilor, au înregistrat cea mai mare creștere: 147%.
De asemenea, vânzările de carburanți au crescut cu 38,4%, iar cele de mobilă și electrocasnice cu 37,9%.
Totodată, vânzările de echipamente IT și de cărți au crescut cu 26,8%.
Comerțul online a crescut și el cu șapte procente în luna mai, față de luna aprilie, potrivit datelor publicate luni de Oficiul european de Statistică, Eurostat. De altfel, vânzările online au fost singurul sector economic din zona euro care nu a înregistrat scăderi în perioada în care autoritățile au decis să impună restricții pentru limitarea creșterii numărului de cazuri de COVID-19.
Cele mai semnificative creșteri au fost înregistrate în statele cu cele mai mari economii din Zona Euro.
Astfel, vânzările din sectorul de retail au crescut cu 25,6% în Franța și cu 13,9% în Germania.
Eurostat notează că nu a avut la dispoziție, la momentul realizării raportului, datele statistice relevante aferente lunii mai în privința sectorului de retail din Italia.