O delegație a CNAIR a participat, luni, la Oradea, la discuții cu reprezentanții Ambasadei României în Ungaria, Ministerului Transporturilor și Poliției de Frontieră Oradea, despre stadiile proiectelor de infrastructură rutieră la granița româno-ungară.
Delegația CNAIR a fost condusă de directorul general adjunct Ovidiu Marian Barbier, iar cea ungară, de Zsolt Thoroczkay, șeful departamentului de Dezvoltare a Infrastructurii Rutiere din cadrul Ministerului Inovării și Tehnologiei.
La reuniune au fost prezentate stadiile proiectelor de infrastructură rutieră de la granița româno-ungară, respectiv Autostrada A3, Autostrada M4, Drumul Expres Satu Mare – Oar (Csenger) și Drumul Expres M49.
„S-a luat decizia semnării protocolului între România și Ungaria pentru deschiderea frontierei de la Borș 2, pentru care fiecare dintre părți va face demersuri la nivelul conducerii Ministerelor și Guverernelor pentru a face posibilă această deschidere cel târziu în luna septembrie. S-a stabilit realizarea unei conexiuni între Drumul Expres M49 și Drumul Expres Oar – Satu Mare, pentru care se va semna Studiul de Fezabilitate zilele următoare. S-a discutat și s-a agreat de partea ambelor state ca lucrările la drumul expres Oar-Satu Mare cât și la drumul expres M49 de pe partea maghiară să se desfășoare în același timp, astfel încât, în anul 2024 să poată fi deschis un nou punct de frontieră. Ca urmare a întelegerii anterioare stabilite în momentul când am realizat punctul de trecere de la Nădlac 2 și a întrevederii de astăzi, frontiera maghiară va găzdui punctul de trecere a frontierei atât la Borș 2 cât și la Oar – Satu Mare, ambele puncte de trecere a frontierei fiind pe partea maghiară”, a spus Ovidiu Marian Barbier.
Următoarea întâlnire bilaterală româno – ungară va avea loc în luna octombrie 2020, după ce va fi inaugurat punctul de trecere al frontierei Borș 2, potrivit sursei citate.