Bacăul se sufocă din cauza zecile de mii de șoferi care tranzitează zilnic orașul, în timp ce lucrările la brațul de vest al șoselei de centură s-au încheiat de aproape o lună, numai că se întârzie darea în trafic.
După 20 de ani de când a apărut ideea construirii variantei ocolitoare a Bacăului, una care să îmbunătățească calitatea vieții în oraș, să reducă poluarea, zgomotul, să sporească siguranța de pe rețeaua rutieră și să scutească timp și nervi pentru șoferii aflați în tranzit, ministrul Transporturilor – Lucian Bode, – a adus o veste așteptată de toți locuitorii județului și nu numai de ei: se deschide brațul vestic al Centurii Bacău.
„Ministerul Transporturilor și Guvernul Orban nu vor ține niciun metru de autostradă, drum expres, variantă ocolitoare, muzeu. În momentul în care vom avea toate condițiile tehnice, legale, îndeplinite, fiecare tronson, indiferent despre câți kilometri vorbim, va fi dat în trafic”, a precizat Lucian Bode, ministrul Transporturilor
Lucian Bode a felicitat constructorul, dând asigurări că și celelalte tronsoane ale autostrăzii vor fi date în folosință imediat ce va fi recepționată lucrarea.
Consilierul local Cristian Ghingheș a depus la CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) un memoriu prin care solicită deschiderea de îndată a celor 7,36 km finalizați ai sectorului vestic al Centurii Bacău. Documentul cuprinde 7 argumente tehnice, juridice și de oportunitate:
”Vorbim despre 7,3 km la nivel de drum național cu 2 benzi care conectează DN 11 Bacău-Brașov de DN2 Bacău-București. Solicităm oficialilor din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere să recepționeze în cel mai scurt timp acest sector al proiectului și să îl dea în circulație!”, spune Cristian Ghingheș.
Pe brațul de EST, constructorul a produs în șantier peste 400 de grinzi de beton, cele mai multe pentru podul de 1,2 km peste râul Bistrița. Se lucrează intens la terasamente, asfaltări, ridicarea ultimelor grinzi pe structuri și a tablierului metalic peste canalul Bistrița, la placa de suprabetonarere a structurilor sau la relocarea unor linii electrice.
Șantierul a ajuns la 70% stadiu fizic după 16 luni de la debutul lucrărilor și există șanse mari să fie gata în primăvara anului următor.
”Nu cerem altceva decât aplicarea legii Potrivit HG 845/2018 privind recepția construcțiilor din domeniul infrastructurii rutiere și feroviare de interes național, lucrările pot fi recepționate și pentru loturi, secțiuni sau sectoare, în cazul în care investitorul (adică CNAIR pe care o conduceți) decide astfel. Iar Obiectul 3 al Centurii Bacău îndeplinește cele 3 condiții enumerate la articolul 5 al actului normativ: poate fi utilizat separat conform destinației sale și poate fi exploatat în condiții de siguranță și respectă cerințele fundamentale aplicabile, proiectantul fiind cel care să confirme în scris această stare de fapt vizibilă cu ochiul liber. Având în vedere motivele expuse mai sus, vă rog să îmi comunicați data la care veți da în circulație Obiectul 3 al Centurii Bacău. Dacă acest lucru nu se va întâmpla în următoarele zile, vă rog să îmi precizați motivele de fapt și de drept pentru care CNAIR nu procedează la deschiderea acestui segment de drum finalizat și ce face compania pentru a accelera procesul de recepție”, preizează Cristian Ghingheș consilier local PLUS în Consiliul Local Bacău.