Responsabilitatea de a face schimbări în lume, în atenția consumatorilor. Câți români pot vedea impactul pozitiv al companiilor în societate. Big pharma, arătată cu degetul

Responsabilitatea de a face schimbări în lume, în atenția consumatorilor. Câți români pot vedea impactul pozitiv al companiilor în societate. Big pharma, arătată cu degetul
59% dintre participanții la un studiu recent au precizat că pot vedea impactul pozitiv al companiilor în societate, iar 80% susțin că mediul de afaceri are responsabilitatea de a face schimbări în lume / Sursă foto: Shutterstock / caracter ilustrativ
Publicat: 11/08/2020, 13:38
Actualizat: 11/08/2020, 13:41

În contextul efectelor #coronacrizei, un procent de 59% dintre participanții la un studiu recent au precizat că pot vedea impactul pozitiv al companiilor în societate, nu mai puțin de 80% dintre aceștia susținând că mediul de afaceri are responsabilitatea de a face schimbări în lume.

De altfel, aproximativ 85% dintre consumatorii români declară că modul în care se comportă companiile este la fel de important pentru ei ca și produsele/serviciile pe care acestea le furnizează, potrivit raportului privind studiul „Comportamentul consumatorului român în contextul COVID-19”, inițiat de EY România.

„Pandemia a schimbat puternic dinamica implicării sectorului privat în comunități, iar acest fapt poate fi observat în volumul mare de donații din partea companiilor, direcționate către sprijinirea sistemului public de sănătate”, au precizat în acest context experții sursei citate.

În aceeași ordine de idei, majoritatea respondenților (61,32%) afirmă că activitățile de implicare în comunități i-ar determina pe consumatorii români să achiziționeze produse din portofoliul companiilor implicate.

Grija pentru angajați și transparența se numără, de asemenea, printre factorii pe care consumatorii îi iau în considerare în deciziile de achiziție.

Demn de luat în calcul este și procentajul de peste 70% dintre consumatori care declară că publicitatea nu le mai influențează deciziile de consum.

Cum este noul consumator român

Conform unui amplu material remis GÂNDUL.RO de sursa amintită anterior, noul consumator, sub influența pandemiei de COVID-19, la nivel macro, este mult mai pragmatic și mai atent la comportamentul companiilor.

Consumatorul român urmărește comportamentul adoptat de companii în contextul crizei COVID-19, și, deopotrivă, strategia lor de business generală. Ca priorități ale acestei perioade au fost investițiile publice în infrastructura din sănătate și donațiile destinate activităților de igienă și medicină și, totodată, susținerea oferită de companii angajaților.

Cele mai bine clasate companii în topul încrederii consumatorilor români în ceea ce privește gestionarea crizei COVID-19 sunt companiile de tehnologie (84,5%) și companiile de retail (74%). Companiile farmaceutice se află pe o poziție inferioară, doar 58% din respondenți considerând că Big Pharma a răspuns eficient în situația actuală.

Companiile trebuie să facă mai multe eforturi ca noul consumator să se simtă în siguranță

În acest context atipic, atenția sporită pentru siguranța și protecția consumatorului poate fi decisivă în cimentarea fidelității lui, susțin experții EY.

„Comunicarea non-comercială, a măsurilor întreprinse în situația actuală și implicării în comunități, dar și cea comercială sunt foarte importante pentru consumatorii români, care spun că doresc să fie cât mai bine informați”, a precizat Cristian Cârstoiu, Partener, Consultanţă, EY România.

În condițiile ultimelor schimbări din comportamentul consumatorilor (atenția către sănătate și siguranță – 60% sunt preocupați de sănătatea proprie; accentul pe calitate – pe primul loc ca importanță în topul criteriilor de achiziție; migrarea către cumpărăturile online), asimilarea acestor tendințe vor fi vitale pentru supraviețuirea afacerilor.

Flexibilitatea și optimizarea portofoliului de produse oferite, migrarea către campanii digitale, dar și atenția sporită la toate nevoile curente ale consumatorului sunt câteva dintre soluțiile pe care companiile le pot folosi pentru a se adapta la noile condiții din piață.

Stabilitatea, noua regulă generală

La nivel global, stabilitatea pare a fi dorința predominantă a consumatorilor, 40% din ei fiind în prezent dornici ca situația să revină cât mai repede la normal. Peste jumătate dintre consumatori consideră că viața lor va continua să se schimbe semnificativ.

Consumatorii se așteaptă să facă schimbări profunde și de durată atât în obiceiurile de consum, cât și în activitățile lor uzuale, 62% indicând că vor fi mai conștienți și mai precauți în ceea ce privește sănătatea lor fizică și 58% se vor concentra din ce în ce mai mult pe valoarea creată de produsele și serviciile achiziționate.

În noua segmentare a consumatorilor din cel mai nou Future Consumer Index, mediul înconjurător, binele comun al societății, sănătatea fizică sunt considerate prioritare de către majoritatea consumatorilor.

„Companiile vor trebui să se îndrepte către un consumator dornic de stabilitate, mai preocupat de calitate și de sănătatea fizică, ce caută în același timp brand-uri cu care să se identifice în ceea privește valorile lor de mediu și sociale. Transparența și adaptabilitatea companiilor sunt necesare pentru a atrage și fideliza noul consumator”, au conchis specialiștii.

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Motivul pentru care un român nu mai are voie să calce timp de un an...
Gabi Bădălău, decizie RADICALĂ după ce a pierdut procesul cu Claudia Pătrășcanu! Ce urmează să...
FOTO. Gafă uriașă a uneia dintre cele mai frumoase femei
Anchetă în Timiș după ce, în spațiul public, au apărut informații că o tânără s-ar...
Doliu uriaș! A murit actorul din „Liceenii”. Anunțul trist a fost făcut de Teatrul Național...
VIDEO. Momentul în care cântăreața greacă Marinella se prăbușește pe scenă. Artista a suferit un...
Acuzații de „blat” la adresa Antena 1, după ce Nicolai Tand și Sorin Brotnei au...
Mihaela Rădulescu, apariție de infarct la 55 de ani. Decolteul uriaș a făcut victime! Fanii...
Debit triplu pe Dunăre şi Cod Roşu de ploi adus de ciclonul Ashley. Când se...
"Am murit pe masa de operație, iar ce am văzut apoi e foarte diferit de...
Parada de 1 decembrie 2024 ar putea fi mutată în altă zi! Care este motivul...
Pictorial de senzaţie cu cei mai obraznici 'iepuraşi' din România. Andreea Bălan, Anda Adam, Lavinia...
🔥 Preț bun la Dacia Duster III! Descoperă reducerile și dotările!
Premierul Marii Britanii se va întâlni cu Ursula von der Leyen pentru îmbunătăţirea relaţiilor cu...
Ultimele zile de PACE și primele zile de război în Europa
Pedeapsă pentru Băsescu. Fostul președinte al României NU a scăpat nepedepsit
Trucuri pentru curățat husa de la telefon. Cum devine impecabilă
Ce a putut să facă un român la ușa apartamentului său, pe scara blocului. Ceilalți...
Ana Maria Vasiliu, înmormântată în rochia de mireasă! Detalii cutremurătoare
A renunțat Flick la prieteni pentru relație? „Eram văzut ca eternul burlac, petrecăreț. Eram petrecărețul...
Surpriză de neuitat pentru Livia Eftimie! Cum i-a celebrat Spike ziua de naștere
BANCUL ZILEI. Bubulina către Bulă: - Să nu se însoare cu proasta aceea!
Inteligența Artificială poate face „81 de ani de muncă de detectiv în 30 de ore”