Având o producție de 0,52 milioane biciclete în 2019, tandemul format din Bulgaria și România ocupă locul VII la producția acestui tip de vehicule rutiere cu două roți așezate în line.
Blocul comunitar (UE27) a produs în cele 12 luni ale anului trecut nu mai puțin de 11,4 milioane de biciclete, o majorare de procentaj de 5% față de 2018 și de nu mai puțin de 10 puncte procentuale față de anul 2014, conform statisticilor publicate joi, 13 august 2020, de Oficiul European de Statistică (Eurostat).
Dintre cele 27 de țări membre ale Uniunii Europene (UE), cei mai importanți producători de biciclete au fost: Portugalia (2,7 milioane de bucăți), Italia (2,1 milioane unități), Germania (1,5 milioane biciclete), Polonia (0,9 milioane bucăți) şi Olanda (0,7 milioane unități).
Acest top cinci state UE sunt responsabile pentru circa 70% din producţia totală de biciclete a UE în 2019. Urmează apoi Franţa (0,55 milioane de biciclete), Bulgaria şi România (ambele cu 0,52 milioane de biciclete).
Anul trecut, țările blocului comunitar (UE27) au comercializat peste graniță un milion de biciclete şi alte produse similare, în valoare totală de 368 milioane de euro, către state terțe. Vorbim practic de o majorare de 24% a numărului de biciclete exportate, în comparație cu 2012.
Totodată, statele membre UE au importat din ţările din afara blocului comunitar peste cinci milioane de biciclete, în valoare totală de 942 milioane de euro, un declin de 12% faţă de 2012.
Mai mult, țările UE au exportat anul trecut 191.900 biciclete electrice, în valoare de 272 milioane de euro, şi au importat 703.900 biciclete electrice, în valoare de 594 milioane de euro din ţări din afara UE.
Regatul Unit al Marea Britanie a reprezentat principala destinaţie pentru bicicletele din UE (36% din totalul exporturilor de biciclete ale UE în afara blocului comunitar) în 2019, fiind urmată de Elveţia (18%), Turcia (6%), Uzbekistan şi Norvegia (ambele cu 4%).
Mai mult, Elveţia şi Marea Britanie au fost principalele destinaţii pentru exporturile UE de biciclete electrice, urmate de Norvegia şi SUA.
Tot anul trecut, importurile de biciclete din ţările din afara UE au venit în principal din Cambodia (24% din totalul importurilor de biciclete din afara blocului comunitar), Taiwan (15%), China (14%), Filipine (9%), Bangladesh şi Sri Lanka (ambele cu 7%).
Importurile de biciclete electrice în UE au venit în special din Taiwan (52% din totalul importurilor de biciclete electrice din afara blocului comunitar), Vietnam (21%), China (13%) şi Elveţia (6%).
Cel mai ridicat nivel al producţiei de biciclete în UE 27 a fost atins în 2015 (13,7 milioane), cu 17% mai mult decât în 2019.